۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
مرز هوایی فرودگاه رامسر ایجاد می شود| توقف پرواز «کیش- رامسر»
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

مرز هوایی فرودگاه رامسر ایجاد می شود| توقف پرواز «کیش- رامسر»

رامسر- مدیرکل فرودگاه های مازندران با بیان اینکه مجوز ایجاد مرز هوایی فرودگاه رامسر در دست پیگیری است، گفت: این طرح به زودی ابلاغ و اجرایی می شود.

سعداله وطنخواه در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه مجوز ایجاد مرز هوایی فرودگاه رامسر در دست اقدام و پیگیری است و منتظر ابلاغ رسمی وزارت کشور هستیم، گفت: خوشبختانه از غرب تا شرق منطقه برنامه های خوبی برای توسعه زیرساخت های فرودگاهی در استان در دست اجرا است.

وی افزود: به عنوان نمونه در سال گذشته باند جدید بتنی فرودگاه رامسر مورد بهره برداری قرار گرفت و پس از آن نیز بلافاصله بهسازی ها و توسعه در ضلع جنبی فرودگاه رامسر در دستور کار شرکت فرودگاه های کشور قرار گرفت.

وطن خواه بهسازی هزار و ۵۰۰ متر ترمینال موجود و همچنین توسعه هزار و ۲۰۰ مترمربع ترمینال را از دیگر پروژه های این نهاد خواند و افزود: این پروژه در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با پیگیری های انجام‌ شده، برنامه ریزی و زمان بندی پیمانکار انتظار می رود در زمان مقرر که شهریور ۱۴۰۱ است به بهره برداری برسد.

وی گفت: پروژه اپرون یا پارکینگ هواپیما نیز با حدود ۹۰ سانت لایه های بیس اجرا شده است و در ادامه نیز دو لایه زیر بتن و بتن اصلی داریم که این مورد هم با ۳۰، ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

وطنخواه در ادامه با اشاره به توقف پرواز کیش به رامسر گفت: براساس اعلام هواپیمایی کشوری گاهی هواپیما های این شرکت نیاز به چک سالیانه یا ماهیانه دارند و براساس پیگیری ها مقرر شد که از اسفند این پروازها از سر گرفته شود.

وی در خصوص افزایش پرواز ها گفت: با توجه به توسعه فرودگاه رامسر و آمادگی این زیرساخت قطعا تقاضای پرواز ها از سوی مردم شرکت هواپیمایی را برای برقرار پرواز های جدید متقاعد می کند.

وطن خواه در خصوص بخش باقی مانده موانع پروازی نظیر ۸۰ منزل مسکونی در باغ ملی و بخشی از محوطه یک مجتمع رفاهی متعلق به یکی از نهاد های نظامی گفت: فرودگاه به عنوان یک زیرساخت مهم و سرمایه ملی محسوب می شود، شرکت فرودگاه ها و ناوبری کشور به دلیل محدودیت اعتبار و اینکه درآمد هزینه دارد، به تنهایی نمی تواند محدودیت ها و موانع گفته شده را برطرف کند، بنابراین باید با همراهی استان و شهرستان انجام‌ شود.

کد خبر: ۱۳۹٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha