۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸
معافیت مالیاتی هنرمندان تا سقف درآمد ۲۶۰ میلیون تومان در سال
بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱؛

معافیت مالیاتی هنرمندان تا سقف درآمد ۲۶۰ میلیون تومان در سال

نمایندگان مجلس با معافیت مالیاتی هنرمندان تا سقف ۲۶۰ میلیون تومان درآمد در سال موافقت کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (شنبه ۱۴ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور بازگشتی از کمیسیون تلفیق لایحه بودجه؛ با پیشنهاد اصلاحی روح‌الله نجابت در جزء (۱) بند (ق) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه با ۱۷۱ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس جزء (۱) اصلاحی بند (ق) تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛ معافیت مالیاتی فعالیت‌های مربوط به انتشارات کمک درسی حذف می‌شود و معافیت مالیاتی بازیگران، اجرای صحنه خوانندگی (کنسرت) و تهیه‌کنندگی، نشر و تکثیر و پخش آثار موسیقیایی، حراجی آثار هنری موضوع بند (ل) ماده (۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم فقط تا سقف دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در سال قابل اعمال است و بعد از آن حسب مورد به نرخ قانون مالیات‌های مستقیم مشمول مالیات است.

لازم به ذکر است نجابت در جریان طرح پیشنهاد خود گفت: هنرمندان عزیز ما هستند و در مجلس برای این افراد ارزش بسیار زیادی قائل هستیم اما بعضا بازیگران با درآمدهای میلیاردی از پرداخت مالیات معاف هستند.

محمدتقی نقدعلی در جریان جز(۱) بند (ق) تبصره (۶) لایحه بودجه در تذکری شفاهی گفت: مگر پزشکان و ستاد کرونا اعلام نکرد که اگر دز سوم واکسن را تزریق کنید تا مدتی بیمه می‌شوید، چرا در ایام نوروز کسانی که دز سم را تزریق کرده‌اند جریمه نمی‌شوند، افرادی که دز اول و دوم خود را تزریق کرده‌اند نیز نباید در ایام نوروز جریمه شوند.

وی ادامه داد: معافیت تنها افرادی که دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند خلاف قانون و مبنا است، از این رو از ریاست کمیسیون بهداشت درخواست داریم تا این موضوع را به ستاد کرونا متذکر شوند.

کد خبر: ۱۳۸٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha