۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۹
دغدغه اصلی مجلس، حل مشکلات اقتصاد، معیشت و حمایت از محرومان در لایحه بودجه است
نماینده مردم گلپایگان در مجلس:

دغدغه اصلی مجلس، حل مشکلات اقتصاد، معیشت و حمایت از محرومان در لایحه بودجه است

خاتمی، نماینده مردم گلپایگان در مجلس حل مشکلات معیشتی و حمایت از محرومان را دغدغه اصلی نمایندگان مجلس در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید مسعود خاتمی با اشاره به مصوبات مجلس در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، گفت: دغدغه و رویکرد اصلی نمایندگان ملت در بررسی لایحه بودجه، حل مشکلات اقتصاد، معیشت و حمایت از محرومان است؛ مفاد و ملاحظات موجود در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ که توسط دولت به مجلس ارائه شده، به عنوان مهم ترین سند مالی در سال آینده، بیانگر آن است که دولت سیاست های قابل قبولی برای بهبود وضع معیشت مردم دارد و نمایندگان مجلس هم با اختیار قانونی خود و کارشناسی های دقیق، برای بهبود معیشت و در راستای دفاع از اقشار محروم جامعه، در حد امکان به اصلاح این لایحه می پردازد.

خاتمی با اشاره به برخی مصوبات مجلس در این راستا، افزود: مجلس در قانون بودجه سال آینده، دولت را مکلف به ارائه بیمه سلامت رایگان برای اقشار کم درآمد کرده است که اقدام مهمی است، هم چنین پروژه های زودبازده گروه های جهادی در مناطق محروم نیز از پرداخت عوارض معاف شدند.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی نیز مصوبات خوبی داشته ایم و در بودجه سال آینده، تعرفه آب، برق و گاز برای این قشر صفر شده است و از سویی از پرداخت هزینه های مربوط به صدور پروانه ساختمانی، عوارض دهیاری و شهرداری و هزینه های انشعابات برای واحدهای مسکونی متعلق به آنان، برای یک بار معاف شده اند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس یازدهم یادآور شد: علاوه بر این مصوبات که هزینه های روزمره اقشار محروم را کاهش می دهد، مجلس در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۱، مصوباتی نیز با رویکرد درازمدت در راستای محرومیت زدایی داشته است که از آن جمله می توان به ایجاد اطلس توسعه روستاها اشاره کرد؛ این سامانه که دولت در سال آینده مکلف به راه اندازی آن شده است، برای شناسایی محرومیت ها در مناطق کم برخوردار و روستاها ایجاد می شود تا روند توسعه این مناطق و اجرای طرح های زیرساختی به صورت شفاف تر و کامل تر از قبل، پیگیری شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: همچنین با تصویب مجلس، وزارت کار نیز مکلف به راه اندازی «سامانه اطلاعات بهره مندی ایرانیان» شده است تا بر اساس آن بتوان عدالت را در توزیع اعتبارات در مناطق مختلف کشور، بیش از پیش اجرا کرد.

خاتمی یادآور شد: مردم فهیم ایران، نسبت به مشکلات اقتصادی و فشار تحریم های ظالمانه آگاهند. مسئولان و نهادهای حاکمیتی هم باید تمام تلاش خود را برای کاهش این مشکلات به کار بندند. در این میان، وظیفه مجلس قانون گذاری و نظارت است و در بررسی و اصلاح قانون بودجه، بی شک از تمام ظرفیت های موجود در راستای محرومیت زدایی در کشور و دفاع از اقشار کم درآمد استفاده می کنیم. دولت هم در این راستا، بر اساس این قانون خواهدکوشید و امیدوارم این مصوبات و اقدامات متعاقب آن، در سال آینده بخشی از مشکلات مردم را کاهش دهد.

کد خبر: ۱۳۸٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha