۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
جایزه ملی احسان به فعالان عرصه احسان و نیکوکاری البرز اهدا شد
توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)؛

جایزه ملی احسان به فعالان عرصه احسان و نیکوکاری البرز اهدا شد

کرج- آیین تجلیل از فعالان عرصه احسان و نیکوکاری به همت «بنیاد احسان» ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در البرز برگزار و به آنها جایزه ملی احسان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار بازار، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره در البرز و غرب استان تهران ظهر شنبه در آیین تجلیل از فعالان عرصه احسان و نیکوکاری البرز که با حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در محل دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: در استان البرز بالغ بر ۷۰۰ گروه جهادی با ستاد اجرایی همکاری دارند که در شرایط سخت و نیاز به کمک، با اتحاد و همدلی پای کار و کمک حال جامعه هستند که فعالیت آنها یادآور دوران دفاع مقدس و همدلی مردم در آن زمان است.

محمد مهدی پورسلیمانی با اشاره به برنامه اهدای جایزه ملی احسان گفت: برای اولین بار این برنامه اجرا و از ۴۹۶ نیروی جهادی به نمایندگی از نیروهای جهادی در سراسر کشور تقدیر می شودو در استان البرز از ۱۶ نفر از اعضای گروه های جهادی در حوزه های مختلف تقدیر شود.

اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در البرز
پورسلیمانی در رابطه با اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در البرز افزود: در سال جاری توزیع و اهدا بالغ بر ۵۰ هزار بسته معیشتی و پروتئینی ۳۵ سری جهیزیه به نوعروسان و شش هزار و ۱۰۰ بسته لوازم التحریر و ۲۵۵ دستگاه بخاری و آبگرمکن گازی بین نیازمندان جامعه از جمله کارهایی بود که انجام شد.

وی افزود: در این فرآیند، افراد نیازمند و جامعه هدف ما توسط گروه های جهادی در محلات، مساجد و پایگاه های بسیج شناسایی شده و با رعایت احترام و شان و شخصیت خانواده هایی که گیرنده این اقلام بودند بین آنها توزیع شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام ره در البرز با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال گفت: در این زمینه در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان به واحد های کوچک خانگی و روستایی تسهیلات با بهره ۴ درصد پرداخت شد.

پورسلیمانی اضافه کرد: برای حدود ۲۱ میلیارد تومان هم متقاضی به بانک ها معرفی شدند که برخی از آنها در روزهای آخر سال تسهیلات خود را دریافت می کنند و تعدادی هم به سال آینده موکول می شوند.

اجرای طرح ۲۰۲۰ در سال آینده توسط خانه های احسان
وی با اشاره به «پویش لبخند احسان» در سراسر کشور گفت: با توجه به هزینه های بالای دندانپزشکی که برخی از خانواده ها برای پرداخت آن با مشکل مواجه هستند، این پویش برگزار و در استان البرز در روزهای ۲۰ تا ۲۲ بهمن ماه امسال در منطقه سیدجمال نظرآباد و حیدرآباد کرج بالغ بر ۲۱۵ مراجعه کننده داشتیم که با توجه به نیاز برخی افراد به چندین خدمت، ۴۵۰ خدمات داندانپزشکی توسط گروه جهادی شهید عسگری و نورالشهدا به این افراد ارائه شد.

وی از اجرای طرح ۲۰۲۰ در سال آینده خبر داد و گفت: این طرح از سوی دفتر مقام معظم رهبری با عنوان توانمند سازی محلات ارائه شده که ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان یکی از نهادهای مرتبط با موضوع در استان های مختلف تعهداتی را متقبل شده و در استان البرز در مرحله اول ۱۰ محله انتخاب و مقرر گردید خانه احسان در آنها ایجاد گردد و تقریبا" تمام کارهای عمرانی، معیشتی و فرهنگی هر محله توسط این خانه ها پیگیری می شود.

اقدامات اشتغالزایی و حمایت از تولید ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره اثرگذارتر است
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در این مراسم با اشاره به برکات و فضائل ماه شعبان و تبریک این ماه گفت: فضیلت احسان و نیکوکاری در این ماه بیش از اندازه خواهد بود و به روایت از پیامبر اکرم (ص ) پاداش خیر و نیکی آن زودتر از هرکارخوب دیگری به انسان می رسد.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره در راستای کمک به مشکلات معیشتی محرومین و نیازمندان افزود: این نوع کمک ها برای درمان معضلات جامعه و محرومان مُسکن و ضروری است و ستاد در کنار این کارها اقدامات زیادی در حوزه اشتغال، تولید دارو و واکسن انجام داده است.

وی با تاکید بر ارجحیت آموزش ماهیگیری بر ماهی دادن، اظهار کرد: اقدامات ستاد اجرایی در راستای اشتغالزایی و حمایت از تولید بسیار ارزشمند بوده و اثرگذاری بیشتری دارند.

وی اظهار امیدواری کرد: در راستای منویات رهبری به زودی با رونق تولید، اشتغال و اقتصاد فقر از جامعه ریشه کن شود و مردم نیازمند نباشند تا کمکی برای رفع مشکلات آنها صورت بگیرد.

گفتنی است: در پایان این مراسم از ۱۶ نفر از فعالین جهادی البرز با اهدا تندیس جایزه ملی احسان تجلیل بعمل آمد.

کد خبر: ۱۳۸٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha