۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۲
مشکل مسکن به اقتصاد کلان باز می‌گردد
عضو هیات مدیره انبوه سازان استان تهران:

مشکل مسکن به اقتصاد کلان باز می‌گردد

محتشم، عضو هیات مدیره انبوه سازان استان تهران تاکید کرد: مشکل اصلی مسکن به اقتصاد کلان باز می گردد.

به گزارش بازار، حسن محتشم عضو هیات مدیره انبوه سازان استان تهران با اعلام این که اجزای تشکیل دهنده مسکن و ساختمان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در افزایش قیمت نقش دارند، گفت: در پروژه مسکن مهر علی رغم همه مشکلات، پول زمین لحاظ نشد و وقتی قرارداد بسته شد، قیمت مسکن مهر معقول بود.

وی با بیان این که دولت در شهرها زمین نداشت و نمی توانستیم انتظار داشته باشیم که در پایتخت یا کلان شهرها مسکن بدون لحاظ شدن قیمت زمین، ساخته شود، افزود: در هیچ کشوری مرسوم نیست که همه در پایتخت یا کلان شهرها زندگی کنند.

محتشم اضافه کرد: این ساخت و ساز در حاشیه شهرها و یا شهرهای جدید می تواند اتفاق بیافتد.

دولت در بازار مسکن ورود نکند!
همچنین محمودی اصل، کارشناس حوزه مسکن با اعلام این که دولت های قبل به موقع فعالیت مناسبی در حوزه مسکن نداشتند، خاطرنشان کرد: دولت صرفا باید به عنوان ناظر فعالیت کند.

وی با اعلام این که دولت منتظر ماند تا قیمت فزونی گرفت و منجر به افزایش هزینه بهای انتهایی شد، گفت: زمان بازپرداخت تسهیلات در کل دنیا طولانی مدت است.

محمودی اصل ادامه داد: میانگین قیمت مسکن ۳۳ میلیون تومان در هر متر در تهران است و به دلیل افزایش قیمت ها، تسهیلات بانکی سهم بسیار اندکی دارد.

وی همچنین کمترین میزان نرخ گذاری مسکن در تهران برای هر متر مربع را ۱۵ میلیون تومان تخمین زد و افزود: در حاشیه شهرها این رقم بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان نرخ گذاری می شود.

این کارشناس مسکن در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، تاکید کرد: در ضعیف ترین نقاط تهران مسکن متری ۱۵ میلیون تومان است.

کد خبر: ۱۳۸٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha