۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
محصولات چرمی، طلای پوشاک است| رقیب خود را برندهای بزرگ جهانی می دانیم
مدیر عامل شرکت مارال چرم در گفتگو با بازار:

محصولات چرمی، طلای پوشاک است| رقیب خود را برندهای بزرگ جهانی می دانیم

حسینی خواه مدیر عامل و بنیان گذار برند مارال چرم با بیان اینکه محصولات چرمی طلای پوشاک است، گفت: تک تک محصولات چرمی با دست تولید می شود و در اصل ما یک ارزش هنری را می فروشیم‌ نه کالای صرف.

سید جلال حسینی خواه در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شرکت مارال چرم فعالیت خود را از سال ۷۴ شروع کرد، گفت: اکنون کارخانه این شرکت در شهرک صنعتی بهارستان واقع شده و بیش از ۶۰ فروشگاه در داخل و خارج از کشور دارد.

وی همچنین گفت: تمام محصولاتی که در فروشگاه هستند را خودمان به صورت مستقیم تولید می کنیم و علاوه برکارخانه ای که در کرج داریم در تبریز و تهران هم مجموعه هایی هستند که به عنوان پیمانکار برای ما محصول تولید می کنند.

حسینی خواه با اعلام اینکه به صورت مستقیم بیش از ۵۰۰ نفر و با پیمانکار ۲۰۰۰ نفر اشتغال زایی داریم، افزود: با حدود ۱۰ هزار نفر نیروی مستقیم با مجموعه مارال چرم در ارتباط هستیم و افتخار این را داشتیم که محصولاتمان را در کشورهای مختلف دنیا نظیر استرالیا، سوئیس، قزاقستان،گرجستان و ایتالیا به فروش برسانیم، آخرین فروشگاه ما هم در شهر ملبورن استرالیا راه اندازی شده و محصولاتمان مقبول و مورد پسند سایر کشور ها هم واقع شده است.

مدیرعامل شرکت مارال چرم در پاسخ به این سوال با تنوع تولیداتی که شما در رسته های مختلف و هر دسته ای چالش های مختص خود را دارد، مدلینگ آنها به چه ترتیبی انجام می شود، گفت: مجموعه مارال مجموعه‌ای است که به صورت علمی و تخصصی با استفاده از نیروهای متخصص و تحصیل کرده فعالیت می کند و تمامی این رسته ها در تولیدات چرم با یکدیگر متفاوت اند اما به سبب نیروی توانمندی که جذب مجموعه شده ما توانستیم همه محصولات را در یک سبدی قرار دهیم و تولیدات کاملا متفاوت را هم زمان داشته باشیم.

وی افزود: بعضاً تولیدکنندگانی از کشور ترکیه وارد ایران شده و تعجب می کنند که چطور یک کارخانه سبد کالایی به این حجم را مدیریت می‌کند ولی من فکر می کنم این اتفاق را مدیون زحمات استادکار ها و مدیران خوبمان هستیم که توانستیم این موضوع را به صورت کاملا علمی پیش ببریم.

حسینی خواه درباره طراحی و مدلینگ تولیدات نیز گفت: در بخش طراحی ما تکنولوژی های مختلفی را از کشورهای روز دنیا مانند ایتالیا وارد کردیم. این تکنولوژی ها به ما کمک می کند که به صورت لحظه ای با توجه به الگوها و ایده های روز دنیا توانایی این را داشته باشیم که محصول روز را عرضه کنیم.

وی همچنین گفت: ما طراح محصول نیستیم، ما به این توجه می کنیم که بازار به چه چیزی احتیاج دارد و بر اساس نیاز بازار محصول را طراحی می کنیم چون نیاز مشتری مطرح هست نه اینکه ما به عنوان تولید کننده محصولی را تولید کنیم و بالاجبار به مصرف‌کننده ارائه دهیم.

الگوها در سایر کشور ها متفاوت است به عنوان مثال ما در حوزه صادرات کفش به کشور استرالیا دچار مشکل شدیم. به سبب اینکه الگوی داخلی ایران را داشتیم اما کشور استرالیا کشوری هست که پاهای اغلب مردم حتی خانمها سایزش بزرگتر است لذا سایز هایی که در ایران مصرف نداریم را بالاجبار و به سرعت برای استرالیا تولید کردیم

مدیرعامل شرکت مارال چرم تصریح کرد: در بحث طراحی الگو ما تجربه خوبی از کشور ایتالیا و ترکیه داریم در کنار آن از تجارب استادکاران درجه یک پاکستانی استفاده کردیم. این سه تجربه را با تلفیقی از نیاز بازار در کنارهم قرار دادیم، الان شما محصولات ما را در داخل ایران استفاده می کنید اگر یکی از کاپشن های ما را تن بزنید کاملا فیکس تن شما است.

وی همچنین گفت: اما این الگوها در سایر کشور ها متفاوت است به عنوان مثال ما در حوزه صادرات کفش به کشور استرالیا دچار مشکل شدیم. به سبب اینکه الگوی داخلی ایران را داشتیم اما کشور استرالیا کشوری هست که پاهای اغلب مردم حتی خانمها سایزش بزرگتر است لذا سایز هایی که در ایران مصرف نداریم را بالاجبار و به سرعت برای استرالیا تولید کردیم و این نشانه‌ای بود از اینکه مسیری که طی کردیم از نظر طراحی، تن‌خور و نیاز بازار مسیر درستی بوده است.

مدیرعامل شرکت مارال چرم همچنین تاکید کرد: البته تکنولوژی و نرم افزار هایی که در حوزه بازخورد فناوری فروش وجود دارد، به ما کمک می کند تا آنچه نیاز بازار و مشتری هست تولید کنیم.

محصولات چرمی طلای پوشاک است/ رقیب خود را برندهای بزرگ جهانی می دانیم

وی در زمینه تهیه مواد اولیه برای تولید گفت: صددرصد محصولات ما چرم طبیعی است، این چرم طبیعی از دو منبع اصلی دامی گاو و گوسفند تامین می شود. بیشترین مصرف گوشت گاوی را در داخل کشور داریم به طبع پوست هم زیاد است و بیشترین محصولات ما در حوزه کمربند، کیف، کفش از چرم گاو ساخته می شود.در حوزه لباس هم که از چرم گوسفندی استفاده می شود ما علاوه بر چرم های داخلی از چرم های خارجی هم استفاده می کنیم.

مدیرعامل شرکت مارال چرم افزود: دلیل اصلی هم این است که شاید تولید محصولات لباسی ما داخل کشور هنوز به آن رشد، شکوفایی و کیفیت نرسیده و بنا بر تعهدی که برند مارال چرم به مشتریان خود دارد سعی می کند از مواد درجه یک استفاده کند لذا در زمانی که نیاز باشد از چرم های خارجی استفاده بکنیم قطعا وارداتش را انجام می دهیم.

در دنیا از پوست انواع حیوانات برای ساخت محصولات چرمی استفاده می شود اما ما به لحاظ حفاظت و حمایت از محیط زیست به غیر از مصرف چرم گاوی و گوسفندی و حیواناتی که مصارف گوشتی دارند ترجیحا از پوست حیوانات دیگر استفاده نمی‌کنیم که حمایت خود را از حیات وحش داشته باشیم

حسینی خواه در پاسخ به این سوال که چرا شما در محصولات خود از پوست دیگر حیوانات که البته طالب خود را دارد استفاده نمی کنید، گفت: در دنیا از پوست انواع حیوانات برای ساخت محصولات چرمی استفاده می شود اما ما به لحاظ حفاظت و حمایت از محیط زیست به غیر از مصرف چرم گاوی و گوسفندی و حیواناتی که مصارف گوشتی دارند ترجیحا از پوست حیوانات دیگر استفاده نمی‌کنیم که حمایت خود را از منابع طبیعی و حیات وحش داشته باشیم.

وی همچنین درباره علت بالا بودن قیمت محصولات چرمی توضیح داد: شاید سوال پیش بیاید که قیمت محصولات چرمی چرا بالاست. پاسخ من به مصرف کننده این است که محصولی که ما تولید می کنیم طلای پوشاک است.

مدیرعامل شرکت مارال چرم افزود: شما اگر قیمت طلا را با آهن مقایسه کنید متوجه تفاوت های این دو خواهید شد در حوزه محصولات چرمی که هنر دست و استادکار است، شما نمی توانید روی کالا قیمت بگذارید.

وی ادامه داد: ما برای تک تک محصولاتمان که با دست تولید می شود وقت بسیار زیادی می گذاریم و در اصل ما یک ارزش هنری را میفروشیم‌ نه کالا.

حسینی خواه درباره رقابت در بازار چرم نیز گفت: همه تولید کنندگان محصولات چرمی رقیب ما هستند ولی ما از آنها استقبال می کنیم زیرا رقیب موجب پیشرفت می شود. سعی می کنیم در بازار بجنگیم و الگوی خود و بقیه را جزو برندهای جهانی قرار دهیم.

وی در عین حال گفت: رقبای خود را برند های بزرگ دنیا می دانیم و با آنها رقابت می کنیم تا در سطح آنها باشیم و بتوانیم محصول با کیفیت تری نسبت به آنها عرضه کنیم.

کد خبر: ۱۳۸٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha