۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۶
تأثیر قوی رفع تحریم‌ها بر شرکت‌های فرامرزی
نماینده مجلس مطرح کرد

تأثیر قوی رفع تحریم‌ها بر شرکت‌های فرامرزی

با برداشته شدن تحریم‌ها، روابط بین بانکی ایران و سایر کشورها برقرار می‌شود در نتیجه جریان سرمایه که لازمه توسعه تجارت است، تسهیل می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هدف از گفتگوها و توافقات برجام رفع موانع تجارت خارجی در کشور است گفت: اگر توافق صورت گرفته و موانع برطرف شود، گشایش‌های خوب و قابل توجهی در اقتصاد ایران اتفاق خواهد افتاد.

عمویی عنوان کرد: ایجاد گشایش اقتصادی روی بازار سرمایه تاثیر بسیاری دارد و شرکت‌هایی که فعالیت های فرامرزی دارند به طور حتم منفعت‌های بسیاری نصیب آنها می شود.

وی ادامه داد: برخی مشکلات اقتصادی منشا داخلی دارد و برای آنها باید تدبیر داخلی هم صورت گیرد.

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: اقتصاد داخلی موضوعی اساسی است که هدف مذاکره کننده‌گان رفع موانع تجارت خارجی کشور است تا بتوان در سایه امنیت و آرامش، فعالیت‌های شرکت‌ها را در بخش صادرات گسترش داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره تاثیر لغو تحریم‌ها بر اقتصاد ایران گفت: اثرات مذاکرات می‌تواند چشم انداز جدیدی برای اقتصاد ایران به وجود آورد که بر اساس آن می‌توان به رشد اقتصادی امیدوار بود زیرا در این صورت امکان سرمایه‌گذاری، ایجاد شغل و افزایش نرخ اشتغال را به دنبال دارد و موجب ثبات در بازارهای داخلی می شود. از سوی دیگر، برداشته شدن تحریم‌های نفتی عامل مهمی در ایجاد منابع ارزی جدید و جلوگیری از نوسان بازار ارز و سایر بازار دارایی‌ها خواهد شد.

عمویی افزود: با برداشته شدن تحریم‌ها، روابط بین بانکی ایران و سایر کشورها برقرار می‌شود تا جریان سرمایه که لازمه توسعه تجارت است، تسهیل شود.

وی خاطرنشان کرد: در این صورت امکان جلب سرمایه‌گذاری خارجی به وجود می‌آید زیرا اکنون بخش‌های زیربنایی نیازمند سرمایه گذاری زیربنایی هستند و به این حوزه‌ها باید انتقال تکنولوژی اتفاق بیافتد و سرمایه‌های جدید وارد آنها شود.

کد خبر: ۱۳۸٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha