۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
کمیسیون بهداشت به موضوع انهدام ۲۵۰ تن سرم در کشور ورود پیدا کند
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

کمیسیون بهداشت به موضوع انهدام ۲۵۰ تن سرم در کشور ورود پیدا کند

نیکزاد، نایب رئیس مجلس از کمیسیون بهداشت خواست تا موضوع انهدام ۲۵۰ تن سرم در این شرایط اقتصادی کشور را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجلیل میرمحمدی میبدی در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، ۹ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در تذکر شفاهی خود خطاب به نایب رئیس مجلس که اداره جلسه صحن را برعهده داشت، گفت: یکی از مسائلی که به شما مرتبط بوده نحوه اداره جلسه صحن و حفظ شأن مجلس است، اینکه بعضا نماینده دولت یکسری اطلاعات خلاف واقع در صحن ارائه داده و بر اساس آن رأیی داده شده که تبعات قابل توجهی به همراه داشته است، به صلاح مملکت و مجلس نیست.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در بیان مصداق ارائه اطلاعات خلاف واقع از سوی نماینده دولت در صحن مجلس ادامه داد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا به آماری خلاف واقع همچون بیکار شدن صد هزار نیروی کار، افزایش قاچاق سیگار و نیاز مردم اشاره کرده و به صورت مکتوب در اختیار نمایندگان نیز قرار داد و بر اساس آن برخی نمایندگان در رابطه با مالیات سیگار رأی مخالف دادند.

وی در ادامه از هیأت رئیسه خواست تا در این مورد بر اساس درخواست کمیته سلامت کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ و روسای کمیسیون تلفیق و بهداشت و درمان مجلس تدبیری بیاندیشند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در تذکر به وزرای اقتصاد و بهداشت یادآور شد: متأسفانه روز گذشته ۲۵۰ تن سرم به بهانه انقضای تاریخ آنها در حالی منهدم شد که در کشور به شدت به آن نیاز داریم که این نشان می‌دهد علیرغم تذکرات مکرر در این شرایط حساس که درپیک شیوع کرونا قرار داریم به این امر مبادرت ورزیدند.

علی نیکزاد ثمرین در پاسخ به تذکر وی افزود: ما برای اداره مجلس نمی‌توانیم به نحوه بیان نمایندگان مجلس یا نماینده دولت ورود کرده و به آنها بگوییم که چگونه صحبت کنند اما معتقدیم باید گفتار آنها بر اساس منطق و اطلاعات دقیق و صحیح باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد انهدام ۲۵۰ تن سرم تصریح کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس باید به این موضوع ورود کند چرا که در این اوضواع نامساعد اقتصادی نباید این اتفاق می‌افتاد مگر اینکه دلیل بهداشتی منطقی داشته باشد.

کد خبر: ۱۳۷٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha