۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۱
لزوم بازنگری در نرخ عوارض شهری گرگان| افزایش قیمت ها به ضرر جامعه است
رئیس هیات مدیره شرکت ساختمانی پایادژ پارس بیان کرد؛

لزوم بازنگری در نرخ عوارض شهری گرگان| افزایش قیمت ها به ضرر جامعه است

گرگان- ابراهیم پور، رئیس هیات مدیره شرکت ساختمانی تاسیساتی پایادژ پارس با انتقاد از افزایش غیرکارشناسی هزینه پروانه ساختمانی شهرداری گرگان، گفت که این امر به ضرر صنعت ساختمان بوده و باید بازنگری شود.

محمد ابراهیم پور در گفتگو با خبرنگار بازار، با انتقاد از افزایش غیرکارشناسی هزینه پروانه ساختمانی شهرداری گرگان، اظهارکرد: بزرگترین تاثیر این افزایش بر روی جامعه است زیرا هرچه هزینه های تولید افزایش یابد، تولیدکننده حاشیه سود خود را حفظ کرده و در نتیجه افزایش قیمت مستقیم روی مصرف کننده تاثیر خواهد داشت.

رئیس هیات مدیره شرکت ساختمانی تاسیساتی پایادژ پارس افزود: این اتفاقی که در حوزه صنعت ساختمان توسط شهرداری ها رخ داده و در گرگان هم آن را شاهد هستیم متاسفانه سبب رشد ۳۵۰ درصدی هزینه پروانه ساختمانی شده و هزینه مضاعفی را به صنعت ساختمان تحمیل می کند.

وی با بیان این که افزایش تعرفه در سایر هزینه های مثل بیمه و مالیات هم به طور مستقیم تاثیر می گذارد، ادامه داد: اثرات این مساله در آینده نزدیک در جامعه دیده خواهد شد که شامل رکود صنعت ساختمان، بیکاری مهندسان، بیکاری استاد کاران صنعت ساختمان، بیکاری کارگران و افزایش هزینه مسکن است.

ابراهیم پور تصریح کرد: ظاهراً استاندار در جلسه شورای مسکن مصوبه ای برای اصلاح این مساله دستور داده و نکته مثبت این مصوبه این است که تاکید شده اصلاح باید متناسب با تورم کشوری باشد.

رئیس اسبق نظام مهندسی ساختمان گلستان اضافه کرد: صنعت ساختمان در استان گلستان و بخصوص گرگان در صورت عدم اصلاح مصوبه دچار رکود شدیدی خواهد شد و این مساله بر درآمدهای شهرداری هم تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت.

وی یادآور شد: این عوارض بر درآمدهای نظام مهندسی و جامعه مهندسی هم تاثیر زیادی می گذارد و اشتغال بخش زیادی از جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

ابراهیم پور با یادآوری این که همکاری و تعامل شهرداری با جامعه مهندسی و فعالان صنعت ساختمان منافع بسیاری دارد، اظهار کرد: این همکاری دو سویه علاوه بر فعال نگه داشتن اشتغال صنعت ساختمان که بخش زیادی از جامعه را شامل می شود، تاثیر مستقیم و مثبت بر درآمدهای شهرداری دارد.

وی با بیان این که بخش زیادی از اشتغال صنعت ساختمان توسط انبوه سازان ایجاد می شود، گفت: در شرایطی که مشاغل بسیاری به این صنعت وابسته است باید همه تصمیمات در راستای بهبود اوضاع اقتصادی و کاهش آثار تورمی باشد.

کد خبر: ۱۳۷٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha