۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
نمونه برداری استاندارد از سه هزار و ۱۹۱ کالا در کارخانجات قزوین
مدیر کل استاندارد قزوین خبر داد:

نمونه برداری استاندارد از سه هزار و ۱۹۱ کالا در کارخانجات قزوین

قزوین- مدیر کل استاندارد قزوین گفت: کارشناسان اداره کل استاندارد قزوین سال گذشته سه هزار و ۱۹۱ کالای تولید شده در واحدهای تولیدی این استان را با هدف تطبیق با استانداردهای تدوین شده نمونه برداری کردند.

به گزارش خبرگزاری بازار  به نقل از روابط عمومی استاندارد قزوین، سیروس صارمی اظهار داشت: کالاهای نمونه برداری شده در واحدهای تولیدی به شکل تصادفی انتخاب و روی آنها آزمون می شود.

صارمی افزود: کالاهای نمونه برداری شده در واحدهای تولیدی و یا واحدهای عرضه از حیث استانداردهایی که اجرا و رعایت آنها الزامی است، مورد بررسی و آزمون قرار می گیرند.

مدیرکل استاندارد قزوین یادآور شد: دو هزار و ۹۵۴ کالای تولید شده در واحدهای تولیدی استان در آزمایشگاه های همکار استاندارد آزمون شده اند تا وضعیت استاندارد آنها مورد بررسی قرار بگیرد.

وی یادآور شد: اگر یک کالا پس از گرفتن آزمون به لحاظ کمی و کیفی دچار نقص بود، موارد تخلف به واحدی که آنرا تولید کرده گوشزد می شود و بسته به شرایط نقص از معیارهای استاندارد می توان به واحد اخطار داد یا پروانه استاندارد محصول مربوطه را ابطال کرد.

صارمی اظهار کرد: واحدهای تولیدی ملزم به رعایت مفاد درج شده در استانداردهای تدوین شده (از نوع اجباری) برای محصولات خود هستند.

وی در ادامه با اشاره به نام گذاری امسال به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: ارتقای کیفیت تولیدات داخلی باعث افزایش اقبال هموطنان به کالاهای ساخت داخل و همچنین حضور آنها در بازارهای بین المللی شده و به تحقق شعار سال کمک می کند.

کد خبر: ۱۳٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha