۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
بازگشت نسبی بازارهای اروپا به شرایط پیش از تحریم‌های روسیه

بازگشت نسبی بازارهای اروپا به شرایط پیش از تحریم‌های روسیه

افزایش قیمت در بازارهای اروپا و آمریکا پس از اعلام تحریم‌های آمریکا و متحدانش از جمله انگلیس علیه روسیه، به طور نسبی به شرایط پیش از جنگ اوکراین نزدیک شد.

به گزارش بازار، افزایش قیمت در بازارهای اروپا و آمریکا که در ساعات نخستین جنگ اوکراین به طور چشمگیری افزایش یافته بود پس از اعلام تحریم‌های آمریکا و متحدانش از جمله انگلیس علیه روسیه، در پایان روز کاری هفته به طور نسبی به شرایط پیش از جنگ اوکراین نزدیک شد.

گزارش‌های رسمی منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد بورس لندن که پس از جنگ اوکراین ۳.۵ درصد از ارزشش را از دست داده و ۸۹ میلیارد و هفتصد میلیون پوند به سهامدارانش خسارت وارد شده بود در پایان روز کاری جمعه ۳.۵ درصد نسبت به پنج شنبه بر ارزش سهام‌های آن افزوده شد.

همچنین بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های انگلیس ارزش بورس آلمان نیز سه درصد افزایش یافت و بورس آمریکا هم جمعه با ۲.۶ درصد افزایش به کار خود پایان داد.

شاخص‌ها در بازارهای سهام آسیا هم مثبت شدند.

بهای نفت هم که به ۱۱۰ دلار در هر بشکه نزدیک شده بود اندکی سیر نزولی پیدا کرد و نفت برنت در پایان معاملات جمعه حدود ۹۸ دلار معامله شد. بهای عمده فروشی گاز در بازارهای اروپا هم که ساعاتی پس از جنگ اوکراین ۶۰ درصد افزایش یافته بود ۱۸ درصد کاهش یافت.

متوسط قیمت سوخت در انگلیس نیز به ۱۵۵ پنس رسید که اندکی کمتر از روز قبل است.

کارشناسان می گویند پیش بینی تحلیلگران اقتصادی و بازار از تحریم‌های آمریکا و متحدانش علیه روسیه شدیدتر از آن است که به ویژه رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد و همین موجب شد بازارها به شرایط پیش از جنگ نزدیک شوند و ارزش از دست رفته خود را بازیابند.

کد خبر: ۱۳۷٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha