۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
۱۰۰ واحد صنعتی اردبیل قابلیت بازگشت به چرخه تولید را ندارند
رئیس سازمان صمت اردبیل:

۱۰۰ واحد صنعتی اردبیل قابلیت بازگشت به چرخه تولید را ندارند

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صمت اردبیل گفت: ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان به دلیل فرسودگی ماشین‌آلات و...، دیگر توان و ظرفیت تولید را ندارند و به یک سوله خالی تبدیل شده‌اند.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در حالی که در سال‌های گذشته ۲۶۴ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال در استان اردبیل داشتیم با تلاش و پیگیری مسئولان استانی و همراهی سرمایه‌گذاران این تعداد هم اکنون به کمتر از ۱۸۶ واحد راکد رسیده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان به هیچ وجه قابلیت بازگشت به چرخه تولید را ندارند، تصریح کرد: عمده این واحدها با ماشین‌آلات فرسوده و از رده خارج شده دیگر توان و ظرفیت تولید را ندارند و به یک سوله خالی تبدیل شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۲۸۴ واحد صنعتی بزرگ و متوسط در استان در حال احداث است که ما در قالب کارگروه‌های مختلف روند فعالیت و پیشرفت کاری آنها را رصد می کنیم.

صادقی افزود: برای ستاد تسهیل استان نیازها و خواسته‌های سرمایه‌گذاران در بخش صنعت، جمع‌بندی و ارائه شده تا در جلسات ستاد تسهیل از طریق بانک‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی و دستگاه‌های خدمات‌رسان امکان تسهیل‌گری فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از یک‌هزار و ۱۶۴ پروانه بهره‌برداری صادر شده در استان تعدادی از این واحدها در سال‌های اخیر گرفتار برخی از مشکلات و نارسایی ها شده‌اند که سعی بر این است زمینه ارتقا توان اشتغال و تولید آنها به شکل مطلوب فراهم آید.

صادقی اضافه کرد: ۸۴ واحد صنعتی و تولیدی در استان قابل احیا هستند که با بررسی و ارزیابی این واحدها تلاش بر بازگشت این مجموعه‌ها به چرخه تولید و صنعت است.

وی از به روزرسانی اطلاعات واحدهای تولیدی با همکاری کارشناسان استانی، صمت و بسیج مهندسان خبر داد و بیان کرد: این اطلاعات در سامانه بهین‌یاب به روزرسانی شده است.

صادقی ادامه داد: برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان پایین‌تر از ظرفیت خود کار می کردند که مقرر شد در ۸۴ درصد این واحدها ظرفیت تولید ارتقا یافته و به رغم شرایط کرونایی و تحریمی توان تولید آنها را در حد بالا شاهد باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: در قالب نهضت ساخت داخل نیز سعی بر این بوده تا از ظرفیت خالی این واحدها استفاده شده و ۵۰۰ درصد تحقق برنامه‌های هدف‌گذاری شده در بخش صنعت و اشتغال اتفاق بیفتد.

وی توجه به تولید در کنار صادرات محصولات صنعتی را یادآور شد و تصریح کرد: در این زمینه نیز حرکت‌های مؤثر آغاز شده و تلاش بر این است تا از واحدهای صنعتی صادرات‌محور نیز به شکل مناسب حمایت شود.

کد خبر: ۱۳۶٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha