۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸
 آخرین اصلاحات طرح «تسهیل مجوزهای کسب‌وکار» انجام شد
نائب رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس:

آخرین اصلاحات طرح «تسهیل مجوزهای کسب‌وکار» انجام شد

نائب رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس اظهارکرد: طرح «تسهیل مجوزهای کسب و کار» که چند دور بین مجلس و شورای نگهبان رفت و برگشت داشت در حال حاضر آخرین اصلاحات را پشت سر گذاشته است.

به گزارش بازار، جعفر قادری، نائب رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید در مجلس شورای اسلامی درمورد مجموعه اقدامات صورت گرفته برای رفع موانع تولید در حوزه تقنین و نظارت گفت: ما در زمینه پر کردن خلأهای قانونی و رفع مغایرت های قانونی در این مسیر چندین طرح را در دستور کار مجلس داشتیم.

وی افزود: یکی از این طرح ها قانون «تسهیل مجوزهای کسب و کار» بود که چند دور بین مجلس و شورای نگهبان رفت و برگشت داشت، این طرح در حال حاضر آخرین اصلاحات را پشت سر گذاشته و منتظر نظر شورای نگهبان هستیم.

نائب رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید در مجلس خاطرنشان کرد: مصوبه مجلس کسب و کارها را به دو گروه مجوز محور و بدون مجوز تقسیم کرده البته اصل بر این شده که هیچ فعالیتی نیاز به مجوز ندارد مگراینکه مشکلات زیست محیطی و یا مشکلات امنیتی و فرهنگی داشته باشد و یا اینکه دلایل قانع کننده ای برای دولت نداشته باشد که این حرکت مجلس مورد تقدیر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت.

قادری اضافه کرد: یک اقدام دیگر مجلس در راستای رفع موانع تولید، ارائه طرح «جهش تولید در شرکتهای دانش بنیان» بود که این طرح نیز در حال حاضر در شورای نگهبان است و طرح دیگر هم طرح «جهش تولید مسکن» است.

نائب رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید با اشاره به اقدامات نظارتی صورت گرفته توسط مجلس گفت: ما از نظر نظارتی نشست هایی را به صورت ویژه در کمیسیون جهش تولید مجلس با وزارتخانه ها و دستگاه های ذیربط برگزار کردیم تا به فرآیند کارها و روال اداری سرعت دهیم.

وی یادآورشد: مجلس از نظرات و پیشنهادات اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، بخش خصوصی و تشکل ها و مرکز پژوهشهای مجلس استقبال و استفاده می کند.

قادری با تصریح بر اینکه شیوه فعلی قانون گذاری در مجلس ما در هیچ جای دنیا مسبوق به سابقه نیست گفت: روشن بودن رادیو خوب است اما اینکه مورد به مورد قوانین در صحن مطرح شود و افراد هم دیدگاه های تخصصی خود را به شکل دیگری مطرح کنند و در صحن علنی به شیوه دیگر در دنیا منسوخ شده است.

نائب رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید معتقد است که تضاد منافع نمایندگان اجازه نمی دهد که آئین نامه داخلی مجلس اصلاح شود.

کد خبر: ۱۳۶٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha