۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
مدت مرخصی زایمان برای زنان شاغل در بخش دولتی و غیردولتی ابلاغ شد
در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت؛

مدت مرخصی زایمان برای زنان شاغل در بخش دولتی و غیردولتی ابلاغ شد

بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی مدت مرخصی زایمان یک قلو و دوقلو و بیشتر برای زنان شاغل در بخش دولتی و غیردولتی به ترتیب ۹ و ۱۲ ماه تمام، با پرداخت تمام حقوق و فوق العاده‌های مرتبط تعیین شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سازمان اداری و استخدامی کشور در بخشنامه ای به تمامی دستگاه های اجرایی مشمول ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی ایران در راستای اجرای بند (الف) ماده (۱۷) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مصوب ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی و حفظ هماهنگی در دستگاه‌های اجرایی موارد ذیل را برای اجرا ابلاغ کرد:

١- مدت مرخصی زایمان یک قلو و دوقلو و بیشتر برای زنان شاغل در بخش دولتی و غیردولتی به ترتیب ۹ و ۱۲ ماه تمام، با پرداخت تمام حقوق و فوق العاده های مرتبط تعیین می شود. در صورت درخواست مادر تا ۲ ماه از این مرخصی در ماه‌های پایانی بارداری قابل استفاده است.

۲- زنان شاغل که در زمان لازم الاجرا شدن قانون مذکور، در مرخصی زایمان دوقلو و بیشتر به سر می برند و سن فرزندان آنها کمتر از یکسال می باشد، از مرخصی ۱۲ ماه با پرداخت تمام حقوق و فوق العاده های مرتبط بهره مند خواهند شد

۳- تاریخ اجرای این بخشنامه از زمان لازم الاجرا شدن قانون مورد اشاره تعیین می شود.

کد خبر: ۱۳۶٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha