۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
چتر حمایتی بیمه کشاورزی برای ۱۶۵ هزار هکتار اراضی و باغات اردبیل
رئیس جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد

چتر حمایتی بیمه کشاورزی برای ۱۶۵ هزار هکتار اراضی و باغات اردبیل

اردبیل- نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۱۶۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغات استان اردبیل در سال‌جاری تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفتند.

خلیل نیکشاد در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: استان اردبیل در پوشش بیمه محصولات زراعی، باغی و دامی جهش خوبی را داشته و جزو استان‌های ممتاز و موفق در پوشش بیمه‌ای محسوب می شود.

وی به پوشش بیمه‌ای محصولات زراعی اراضی دیم از قبیل گندم، جو، حبوبات و دانه‌های روغنی اشاره کرد و گفت‌: با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام ۲۵ هزار تومان یارانه به پوشش بیمه‌ای این محصولات پرداخت می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: تا هفتم اسفندماه کشاورزان دیم‌کار فرصت بهره‌مندی از مزایای صندوق بیمه محصولات کشاورزی را دارند تا اراضی زراعی دیم خود را تحت پوشش بیمه ببرند.

نیکشاد افزود: در کنار پوشش بیمه‌ای محصولات دیمی، تمامی محصولات آبی استان از گندم و جو گرفته تا پنبه، ذرت و سویا از خدمات بیمه‌ای مناسب بهره‌مند شده و فعالان آبزی پروری، زنبورداری، طیور و دامداری های صنعتی و سنتی نیز می توانند محصولات خود را تحت پوشش بیمه کشاورزی ببرند.

وی به پرداخت بیمه برای خسارت‌دیدگان اشاره کرد و ادامه داد: در سال زراعی گذشته از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی ۲۸۰ میلیارد تومان خسارت در بخش زراعت، باغ و دام پرداخت شده که ۲۳۵ میلیارد تومان آن مربوط به زراعت و باغات بوده است.

نیکشاد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: فقط ۵۰ میلیارد تومان باقیمانده خسارت تا پایان سال پرداخت خواهد شد تا رضایتمندی بهره‌برداران بخش کشاورزی را از پوشش بیمه‌ای شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: هیچ مهلت مشخصی برای پوشش بیمه‌ای محصولات دامی سبک و سنگین تعیین نشده و صاحبان مجتمع‌های صنعتی طیور به محض جوجه‌ریزی می توانند پوشش بیمه‌ای را انجام دهند.

نیکشاد بیان کرد: تاکنون ۱۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار باغات استان در سال زراعی جاری تحت پوشش بیمه قرار گرفته و ۶۳۰ هزار رأس دام سنگین و سبک نیز از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

نیکشاد در ادامه اظهار کرد: در کنار این حمایت‌ها، ما تلاش می کنیم تا در فصول مختلف در بحث مبارزه با ملخ مراکشی و ایتالیایی اقدامات مؤثری را با حمایت و پشتیبانی دولتی انجام داده و در کنار آن سعی کنیم از دستگاه‌های الگویی نیز نظیر دستگاه ضد تگرگ و سرمازدگی استفاده کنیم.

کد خبر: ۱۳۵٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha