۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۶
تمرکز بر سرمایه‌گذاری راه حل توسعه اقتصادی کشور
نماینده مجلس مطرح کرد

تمرکز بر سرمایه‌گذاری راه حل توسعه اقتصادی کشور

راه حل و چاره توسعه اقتصادی و افزایش میزان درآمد کشور در گروی سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است بنابراین باید تکلیف مذاکرات روشن شود تا بخش خصوصی و دولتی بداند به چه سیاستی باید اتکا کند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، محمد باقری بنایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ، با بیان این مطلب گفت: به منظور بهبود وضعیت رفاه اجتماعی و مرتفع شدن مشکلات تورم و بیکاری، چاره‌ای جز سرمایه‌گذاری وجود ندارد و دولت و مجلس باید این اصول را در اولویت قرار دهند.

محمد باقری بنایی افزود: اگر دولت بتواند اعتماد بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری تامین کند می توان به تولید خوش بین بود ولی متاسفانه میزان زیادی سرمایه از کشور طی سال‌های اخیر خارج شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه متاسفانه آنطور که باید برای حمایت از بخش خصوصی ارزش قائل نشده‌ایم، اظهار کرد: هم اکنون هم سرمایه‌گذاری داخلی و هم سرمایه گذاری خارجی تحریم هستند. باید تحریم‌ها هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند زیرا باعث قفل شدن سرمایه‌گذاری خارجی شده است. اگر هم تحریم‌ها ادامه یابد، باید با تکیه بر اقتصاد مقاومتی بار مشکلات کشور را به دوش کشید.

این نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشور عنوان کرد: با افزایش سرمایه‌گذاری در کشور وضعیت اقتصادی تغییر قابل توجه خواهد کرد و تا زمانی که در سرمایه‌گذاران شوقی برای سرمایه‌گذاری وجود نداشته باشد اقدام به سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. تا زمانی که ثبات سیاسی و اقتصادی مشکل داشته باشد تغییرات مثبت هم ایجاد نمی‌شود.

وی در مورد برنامه هفتم توسعه نیز گفت: این مبحث برای آینده کشور بسیار مهم است و همه نخبگان علم اقتصاد به دنبال این هستند که در برنامه هفتم توسعه چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. در حقیقت حلقه مفقوده این برنامه برای حل مشکلات بیکاری، اشتغال و تورم سرمایه گذاری است. تا زمانی که سرمایه داخلی و خارجی در کشور وجود نداشته باشد مشکلات برطرف نمی‌شود.

کد خبر: ۱۳۵٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha