۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
کمبود سرمایه برای واردات مهمترین مشکل تعاونی های مرزنشینان کردستانی است
در گفتگو با بازار عنوان شد:

کمبود سرمایه برای واردات مهمترین مشکل تعاونی های مرزنشینان کردستانی است

سنندج – مدیرعامل تعاونی مرزنشینان استان کردستان کمبود سرمایه برای واردات کالا را مهمترین مشکل فعالان این بخش در استان عنوان کرد.

هیرش محمدپور در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به ظرفیت های بالای استان کردستان در بخش مرز، عنوان کرد: بهره برداری از ظرفیت های مرزی در استان کردستان بهترین فرصت در راستای توسعه این استان به شمار می رود.

وی با اشاره به ظرفیت های قانونی ایجاد شده در راستای حمایت از مرزنشینان، یادآور شد: متاسفانه علیرغم تمامی پیگیری های صورت گرفته تاکنون از این ظرفیت ها در استان به خوبی استفاده نشده است.

مدیرعامل تعاونی مرزنشینان استان کردستان افزود: در حال حاضر ۱۹ تعاون مرزنشین در این استان با ۱۶۳ هزار عضو در چهارشهرستان استان تشکیل شده و فعالیت دارند.

وی گفت: تلاش در راستای ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای مردم شاغل در مرزهای استان کردستان یکی از اولویت های اصلی شکل گیری این تعاونی ها به شمار می رود.

محمدپور ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر کمبود سرمایه برای واردات کالا و خدمات یکی از مهمترین مشکلات تعاونی های مرزنشین در استان کردستان به شمار می رود.

وی ضمن تاکید بر لزوم افزایش حمایت های دولتی از تعاونی های مرزنشین در استان کردستان، بیان کرد: دولت و نهادهای مسئول باید با حساسیت بیشتری مسائل مرتبط با تعاونی های مرزنشین را دنبال کرده و در راستای رفع مشکلات آنها برنامه ریزی داشته باشند.

مدیرعامل تعاونی مرزنشینان استان کردستان یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر دیگر مشکل جدی تعاونی های مرزنشین در استان مربوط به مالیات است که این وضعیت روند فعالیت های ما را با چالش های جدی مواجه کرده است.

وی ضمن تاکید بر لزوم حمایت های بیشتر سازمان های مسئول از مرزنشینان استان کردستان، گفت: تعاونی های مرزنشین بهترین فرصت در راستای حمایت از مردم ساکن در مرزهای استان است و به همین دلیل با تقویت این تعاونی ها و تسهیل در روند فعالیت های آنها، شرایط برای ارتقاء وضعیت معیشتی ساکنین در مرزهای کردستان فراهم می شود.

کد خبر: ۱۳۵٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha