۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
 داروها و مکمل‌های دام و طیور در ۲۲۱ کارخانه کشور تولید می‌شود
معاون سازمان دامپزشکی:

داروها و مکمل‌های دام و طیور در ۲۲۱ کارخانه کشور تولید می‌شود

آمل- معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی با اشاره به تولید ۳۴۱ قلم دارو و مکمل های دام وطیور گفت: تولید داروها در ۲۲۱ کارخانه انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، خالد خداویردی صبح پنجشنبه در حاشیه افتتاح خط تولید بزرگترین واحد مکمل های دام وطیورشمال کشور درآمل/ با اشاره به هفت تولیدکننده واکسن های دام و طیور کشور را تولید می کنند، افزود: این واکسن ها توسط شرکت های دانش بنیان تولید می شود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲۱ کارخانه تولید داروی و مکمل ها و افزودنی ها در صنعت دام و طیور کشور گفت: ۳۴۱ قلم دارو و مکمل در این واحدها تولید می شود.

وی با اظهار اینکه در تولید برخی واکسن ها و داروها از جمله آنفلوانزا و بیماری لمپی اسکین در کشور خودکفا شدیم، گفت: طی سال های اخیر صنعت دارو و مکمل های دام و طیور رشد قابل توجهی داشته و سرمایه گذاری های خوبی در آن صورت گرفته است.

خداویردی ادامه داد: در حال حاضر برخی از داروها و مکمل های دام و طیور علاوه بر تامین نیازهای داخلی، صادر نیز می شود.

خط توسعه‌ای و تولید مکمل های دام وطیور در شرکت ارس بازارآمل به عنوان یکی از بزرگترین واحد تولید این محصولات درسطح شمال کشور با حضور معاون تشخیص ودرمان سازمان دامپزشکی کشور در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید. برای فاز توسعه‌ای این واحد تولیدی بیش از ۲۰۰میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که با بهره برداری ازآن وعرضه مکمل های جدید ضد انگل وباکتری، تا حدودی کشور از واردات این نوع مکمل های صنعت دام وطیور بی نیاز شد.

کد خبر: ۱۳۵٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha