۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
ناکارآمدی دولت قبل عامل بحران انرژی در کشور؛ قطع برق صنایع تکرار نشود
نماینده مردم مرودشت در مجلس با بازار مطرح کرد

ناکارآمدی دولت قبل عامل بحران انرژی در کشور؛ قطع برق صنایع تکرار نشود

رشیدی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با همکاری مردم و مصرف بهینه گاز توانستیم زمستانی بدون چالش و قطعی گاز در مصرف خانگی و صنایع را شاهد باشیم.

جلال رشیدی کوچی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود از عملکرد دولت سیزدهم در مدیریت مصرف سوخت، گفت: در دولت روحانی مدیریت خوبی در تامین و توزیع سوخت صورت نگرفت و مردم از قطعی برق در تابستان و افت شدید گاز در زمستان به شدت گله‌مند بودند.

وی متذکر شد: دولت سابق برای آنکه ضعف مدیریتی خود در مدیریت سوخت را پوشش دهد، به صنایع فشار آورد و برق صنایع را قطع کرد که همین مسئله منجر به گرانی بسیاری از کالاها و محصولات شد.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در دولت سابق رشد شدید قیمت سیمان و فولاد را به دلیل ناکارآمدی دولتمردان قبل در مدیریت سوخت شاهد بودیم و به علت آنکه میزان تولید بعد از قطعی برق کاهش یافت، عرضه بسیاری از کالاها کم و قیمت‌ها افزایش یافت.

رشیدی کوچی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت انقلابی سیزدهم، برنامه ریزی دقیقی برای مدیریت مصرف سوخت انجام شد و پرمصرفها، مصرف خود را کم و بهینه کردند. پلکانی شدن تعرفه‌های انرژی هم اقدام خوبی بود و باعث شد که میزان صرفه‌جویی انرژی افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تصریح کرد: با همکاری مردم و مصرف بهینه گاز توانستیم زمستانی بدون چالش و قطعی گاز در مصرف خانگی و صنایع را شاهد باشیم. جایگزین کردن سوخت مایع برای صنایع و نیروگاه‌ها هم اقدام بسیار خوبی بود و باعث شد میزان ذخیره سوخت کشور بیشتر شود.

رشیدی کوچی تاکید کرد: تدابیر دولت باعث شد که زمستان امسال، افت فشار گاز نداشته باشیم و امیدواریم با اقدامات کوتاه مدت و میان مدت که دولت آغاز کرده است، شاهد مدیریت صحیح برق هم باشیم تا در تابستان خاموشی‌های گسترده اتفاق نیفتد چرا که که سال گذشته با سوء تدبیر دولت روحانی این اتفاق در بسیاری از مناطق کشور رخ داد و نباید آن اتفاقات تکرار شود.

کد خبر: ۱۳۵٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha