۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
کشاورزان گلستانی کمتر از استاندارد جهانی کود مصرف می کنند
دبیرخانه کشاورز گلستان:

کشاورزان گلستانی کمتر از استاندارد جهانی کود مصرف می کنند

گرگان- ایمانی، دبیر خانه کشاورز گلستان گفت: گزارشی در خصوص استاندارد نبودن محصولات کشاورزی گلستان وجود ندارد و حتی کشاورزان گلستانی کمتر از استاندارد جهانی کود مصرف می کنند.

علی قلی ایمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گزارشی در خصوص استاندارد نبودن صادرات کشت محصولات کشاورزی گلستان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در میزان استفاده از کود برخی معتقدند که نیترات و سرب در محصولات بالا می رود، خاطرنشان کرد: میزان کودی که برای محصولات کشاورزی باید مصرف شود از استاندار جهانی کمتر است.

ایمانی ادامه داد: کشاورزان سالانه چهار و نیم تن باید کود مصرف کنند که سال گذشته با توجه به اینکه کود پتاس گران شد و ما به کود اوره روی آورده ایم میزان استفاده از آن به دو نیم میلیون تن رسید.

دبیرخانه کشاورز در خصوص استانداردهای جهانی استفاده از سموم، گفت: برای استفاده از سموم برخی کشورها پروتکل های خاص خودشان را دارند و بر اساس سمومی که مصرف شده محصولات را خرید فروش می کنند.

ایمانی ادامه داد: باید در نظر داشته باشیم اگر محصولی به منظور صادرات کشت می شود استفاده از سموم بر اساس استاندارد کشورهای هدف و پروتکل های آنها باید انجام شود، تا بتوانیم صادرات موفقی داشته باشیم.

وی در خاتمه یادآور شد: تاکنون هیچ کدام از محصولات کشاورزی گلستان برای صادرات از لحاظ مصرف کود و سم مشکل نداشته است و ما در این خصوص تاکنون گزارشی نداشته ایم.

کد خبر: ۱۳۵٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha