۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶
طرح بانک سوخته هسته ای از سوی آمریکا فرار از بن بست برجام است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

طرح بانک سوخته هسته ای از سوی آمریکا فرار از بن بست برجام است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ایران هرگز توانایی هسته ای خود را نه متوقف می کند نه واگذار.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی، با اشاره به طرح سناتورهای آمریکایی ها برای ایجاد بانک سوخت هسته ای با هدف متوقف کردن غنی سازی بومی ایران گفت: آمریکایی ها با خروج از برجام دچار بن بست شده اند نه می توانند به برجام برگردند و نه می توانند این توافق را کنار بگذارند، از سوی دیگر چون مطالبات و خواسته های ایران در مذاکرات منطقی است کاخ سفید دچار بن بست تحلیلی شده است.

وی بیان کرد: آمریکایی ها دنبال مفری هستند تا با تحمیل خواسته هایش به ایران هم قرارداد برجام احیا شود و هم فشار افکار عمومی از آنها برداشته شود به همین دلیل طرح های مختلفی برای فرار از بن بست در مذاکرات ایران مطرح می کنند.

این نماینده مجلس توضیح داد: آمریکای ها می خواهند باشگاه یا کلوپی تاسیس کنند که سوخت اتمی و فعالیت هسته ای را ذیل آن ببرند ولی ایران توانایی بومی و ملی خود برای ساخت سانترفیوژها، غنی سازی و فعالیت اتمی را نه به کسی واگذار می کند نه تعطیل می کند.

رحیمی جهان آبادی تاکید کرد: خواسته ایران کاملا مشخص است در چارچوب توافق که قبلا با طرف های غربی داشته است به فعالیت هسته ای خود ادامه می دهد. در این توافق نوع سانترفیوژ، میزان، درصد غنی سازی و بومی بودن این توانایی مورد قبول طرفین قرار گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: از این رو ایران تمایلی به اینکه به کلوپ اتمی یا مجموعه ای که غربی ها صاحب اختیار فعالیت های هسته ای باشد بپیوندد ندارد و ایران هرگز چنین موضوعی را قبول نمی کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دو سناتور ارشد دموکرات و جمهوریخواه آمریکا همزمان با مذاکرات وین که به گردنه تصمیمات سخت سیاسی به ویژه از سوی واشنگتن رسیده است، در طرحی وعده ایجاد بانک سوخت هسته‌ای را با هدف متوقف کردن غنی سازی بومی ایران ارائه کرده اند.

کد خبر: ۱۳۵٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha