امواج دکل‌های مخابراتی ضرری ندارد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

امواج دکل‌های مخابراتی ضرری ندارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس ارزیابی‌های کارشناسی به مردم اطمینان می‌دهیم که امواج ساطع شده از دکل‌های مخابراتی هیچ ضرری ندارد و دائم این امواج پایش می‌شود.

به گزارش بازار، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در حاشیه راه اندازی لایه جدید فرکانسی ۲ هزار و ۳۰۰ مگاهرتز در شبکه پهن باند ایرانسل، افزود: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با زندگی مردم گره خورده و ارتباطات به عنوان یک زیرساخت اساسی و حیاتی برای مردم ما مطرح است و ما در وزارتخانه به دنبال افزایش کیفیت و سرعت شبکه ارتباطی کشور هستیم.

وی گفت: برنامه ما این است که هم در حوزه ارتباطات ثابت و هم همراه تلاش‌های مان به گونه‌ای باشد که موجب افزایش کیفیت و سرعت شبکه شود و یکی از مشکلات اپراتورهای تلفن همراه محدودیت‌ها در فرکانس‌های واگذار شده بود که ما اوایل امسال به هر کدام از اپراتورها محدوده فرکانسی ۲ هزار و ۳۰۰ مگاهرتز را واگذار کردیم که بتوانند با بهره برداری از آن، کیفیت شبکه شان را در کشور افزایش دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امروز با تلاش چندین ماهه همکارانم در اپراتور ایرانسل و با بهره برداری از اولین سایت‌های مجهز شده به این محدوده فرکانسی شاهد خواهیم بود که ظرف هفت ماه آینده با نصب ۲ هزار سایت و دیگر تجهیزات از این محدوده فرکانسی استفاده شود و شاهد افزایش پهنای باند اپراتورها در حوزه ارتباطات سیار باشیم.

زارع پور از دیگر اپراتورها هم درخواست کرد با سرعت بیشتری بهره برداری از این ظرفیت را که وزارت ارتباطات برایشان فراهم کرده است، محقق کنند تا مردم به زودی شاهد افزایش کیفیت و سرعت باشند.

وی گفت: علاوه بر این به دنبال بهبود و توسعه ارتباطات ثابت به عنوان راهکار اساسی هستیم و بنا داریم تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری را راه اندازی کنیم که مربوط به منازل و کسب و کارهاست و هفته آینده به یمن سالروز میلاد حضرت علی (ع) در مراسمی بخشی از این طرح را که شامل نیم میلیون پورت فیبر نوری است در شهرهای مختلف کشور بهره برداری خواهیم کرد و این آغاز مسیر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: مردم باید صبور باشند و تا زمانی که فیبر نوری به همه شهرها و محله‌ها برسد، نیازمند زمان هستیم، اما آغاز حرکت بزرگی است که هفته آینده کلید می‌خورد و تا پایان دولت سیزدهم به طور کامل تحقق پیدا خواهد کرد.

زارع پور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا برخی از مردم همچنان نگران امواج دکل‌های مخابراتی هستند؟ گفت: وزارت ارتباطات و سازمان انرژی اتمی براساس استانداردهای جهانی مرتب امواج الکترومغناطیسی ساطع شده از این اپراتورها را کنترل می‌کنند و این امواج کامل بی خطر است.

وی افزود: البته بخشی از این مسائل، روانی است و اپراتورها هم به دنبال این هستند که با زیباسازی تجهیزاتشان نگرانی مردم را کاهش دهند و ما به مردم اطمینان می‌دهیم که این امواج هیچ ضرری ندارد.

کد خبر: ۱۳۴٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha