۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
ظرفیت‌های بین‌المللی مهارت‌آموزی تقویت می‌شود
مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون:

ظرفیت‌های بین‌المللی مهارت‌آموزی تقویت می‌شود

فروزان، مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق دستور وزیر تعاون، باید ظرفیت‌های بین‌المللی برای راهبرد مهارت‌آموزی فراهم و تقویت شود.

به گزارش بازار به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع ‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حامد فروزان» در چهارمین نشست علمی–تخصصی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: «دیپلماسی مهارت» یکی از ظرفیت‌های جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است که باید جدی گرفته شود.

وی اضافه کرد: فعالیت در حوزه دیپلماسی مهارت، باعث استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی در داخل کشور می‌شود و می‌توان تجربیات موفق جمهوری اسلامی را در موضوع مهارت‌ آموزی فنی حرفه‌ای به کشورهای دیگر به ویژه منطقه ارائه کرد.

فروزان افزود: دیپلماسی مهارت در صورتی محقق می‌شود که بتوان از تمامی ظرفیت‌های مراکز دولتی، خصوصی و مربیان فنی و حرفه‌ای به درستی استفاده کرد و تدبیر در این زمینه اقدام بسیار بزرگی است.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در دولت سیزدهم رویکرد مهارت‌آموزی بسیار جدی است و این موضوع در سازمان فنی و حرفه‌ای با جدیت پیگیری می‌شود و تاکنون دستاوردهای خوبی داشته است.

فروزان خاطرنشان کرد: برای تقویت مهارت در کشور ابتدا باید به دنبال ایجاد فرصت‌های بین‌المللی باشیم و در این مسیر باید از ظرفیت‌های سایر معاونت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه استفاده کنیم.

مدیرکل امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۲۱ هزار مربی فنی و حرفه‌ای، ۵۵۲ هزار مرکز آموزشی دولتی و ۱۱ هزار مؤسسه خصوصی فنی و حرفه‌ای در کشور وجود دارد که باید از ظرفیت‌های آنها به درستی استفاده شود.

وی یکی از ظرفیت‌های این حوزه را استفاده و پیاده‌سازی الگوی فنی و حرفه‌ای در کشورهای دیگر عنوان کرد.

فروزان با اشاره به اعزام نیروی کار به سایر کشورها بیان کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اعزام نیروی کار ساده‌ای که در سه سال گذشته از فرصت شغلی برخوردار نبوده‌اند و نیازمند آموزش هستند، تأکید دارد.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: دستور کار این است که نیروی کار شناسایی و تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تبدیل به نیروی کار نیمه حرفه‌ای شود سپس قابلیت اعزام پیدا کنند.

وی گفت: باید با تدابیر درست تصویر درستی در حوزه مهارت‌آموزی از جمهوری اسلامی ایران نشان دهیم.

در ادامه این نشست، «محمد علیشاهی» مسئول گروه بین‌الملل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تعامل و هم‌ افزایی با سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضروری است.

وی بر ارتباط و همکاری نزدیک با دفتر امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد و گفت: معرفی فرصت‌های مطالعاتی و آموزشی داخلی و بین‌المللی ضروری است.

کد خبر: ۱۳۴٬۴۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha