۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های دانش‌بنیان و اقتصادی
استاندار اردبیل خبر داد؛

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های دانش‌بنیان و اقتصادی

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: به دنبال سفر مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، قرار شد ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های دانش‌بنیان و اقتصادی استان اختصاص یابد.

سید حامد عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: استان اردبیل وضعیت اقتصادی مناسبی ندارد به گونه‌ای که در اکثر شاخص‌های اقتصادی جایگاه استان اردبیل ۲۲ تا ۲۷ کشور است.

وی تولید ناخالص استان را ۹ دهم تولید ناخالص کشور دانست و تصریح کرد: این رقم باید به ۱.۸ دهم برسد تا ما بتوانیم وضعیت با ثباتی را داشته باشیم.

سرانه درآمد اردبیلی ها را نصف سرانه متوسط کشوری است
استاندار اردبیل سرانه درآمد اردبیلی‌ها را نصف سرانه متوسط کشوری اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه استان اردبیل ظرفیت بی نظیر کشاورزی، گردشگری، صنعت و خدمات را دارد اما هنوز این ظرفیت‌ها به تولید ثروت و اشتغال تبدیل نشده و ما در اکثر شاخص‌ها در انتهای جدول قرار گرفته‌ایم.

عاملی افزود: ما از رئیس جمهور در سفر به استان اردبیل درخواست کرده‌ایم تا کاری کند تا استان اردبیل در پایان ۴ سال دولت سیزدهم به شاخص متوسط کشوری دست پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: عمده تفاهم امضا شده بین استانداری اردبیل و صندوق کارآفرینی امید تعهد پرداخت تسهیلات برای ۱۰۰ طرح به مبلغ ۹۰ میلیارد تومان بوده تا زمینه اشتغال ۹۳۰ نفر در قالب این طرح‌ها فراهم آید.

عاملی اضافه کرد: از محل مصوبات سفر رئیس جمهور تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بر عهده صندوق کارآفرینی امید گذاشته شده که بخشی از این تسهیلات قرار است در سال‌جاری و بخش دیگر در سال آینده از طریق صندوق به طرح‌های اقتصادی استان اختصاص پیدا کند.

نیازمند اصلاحات اقتصادی هستیم
وی در مورد طرح‌های دانش‌بنیان نیز بیان کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان برای این طرح‌ها به صورت ویژه در نظر گرفته شده تا از طریق پارک علم و فناوری و مراکز رشد در اختیار جوانان و صاحبان ایده‌های نو و خلاقانه قرار گیرد تا ما تجاری سازی محصولات و تولید محصولات استراتژیک صنعتی را در استان اردبیل شاهد باشیم.

عاملی ادامه داد: در کنار این مصوبات قرار شد برای کمک به سرمایه‌گذارانی که طرح‌های خود را به نتیجه نرساندند و یا در خرید تجهیزات و امکانات دچار مشکل هستند، ۲۰ میلیارد تومان منابع متمم برای این طرح‌ها در نظر گرفته شود که انتظار داریم زمینه تخصیص این منابع فراهم‌ آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما در کشور به اصلاح اقتصادی نیاز داریم که سرشاخه این اصلاح توجه جدی به تولید و موضوع تقویت نظام کارآفرینی است که قطعا باید از این منابع بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

عاملی سفر مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به استان را منشأ خیر و برکت بیان کرد و گفت:‌ در قالب طرح‌های کوچک، بنگاه‌های خرد و خانگی و همچنین طرح‌های دانش‌بنیان حمایت همه‌جانبه از طریق این صندوق انجام می شود تا ما شاهد افزایش طرح‌های افتتاحی با حمایت صندوق کارآفرینی امید باشیم.

تأمین منابع مالی برای ۷۰۰ طرح اقتصادی افتتاح شده
وی افزود: برای ۷۰۰ طرح اقتصادی افتتاح شده در استان با حمایت صندوق کارآفرینی امید پشتیبانی و تأمین منابع مالی از طریق صندوق انجام شده و قطعا این اقدامات مؤثر با قدرت و قوت ادامه پیدا می کند.

عاملی با ابراز خرسندی از رویکرد دولت سیزدهم در توجه به مناطق محروم و رفع محرومیت‌زدایی خاطر نشان کرد: از سال آینده و با شکل‌گیری صندوق توسعه و عدالت امیدواریم منابع بیشتری در حمایت از سرمایه‌گذاران اختصاص پیدا کند تا ما در شورای برنامه‌ریزی بتوانیم در این زمینه تصمیم‌گیری کنیم.

استاندار اردبیل اضافه کرد: به صورت هفتگی روزهای سه‌شنبه از ساعت شش عصر تا پاسی از شب با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در خدمت کارآفرینان و تولیدکنندگان هستیم تا حمایت‌های لازم را از آن‌ها در تقویت نظام تولید و اقتصاد به استان داشته باشیم.

کد خبر: ۱۳۴٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha