۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
استفاده از الگوی واگذاری تعاونی باشگاه‌های اسپانیا در ایران
مدیرکل امور بین الملل وزارت کار خبر داد

استفاده از الگوی واگذاری تعاونی باشگاه‌های اسپانیا در ایران

مدیرکل امور بین الملل وزارت کار گفت: باشگاه‌های رئال مادرید و بارسلونا اسپانیا در قالب تعاونی اداره می‌شوند و می‌توان از این الگو برای واگذاری دو باشگاه پرسپولیس واستقلال در شکل تعاون استفاده کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حامدفروزان» دردیداربا «آنخل لوسادو فرناندز» سفیر اسپانیا در ایران، خواستار برگزاری نشست‌هایی میان مدیران باشگاه‌های رئال مادرید، بارسلونا و پرسپولیس و استقلال در ایران شد.

وی گفت: باید از تجربیات اسپانیا برای اداره و هدایت این دو باشگاه در قالب تعاونی استفاده کنیم.

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، روابط تجاری میان ایران و اسپانیا را دارای رشد چشمگیر توصیف کرد و گفت: ظرفیت های ارتقای روابط اقتصادی با این کشور وجود دارد.

فروزان گفت: با توجه به پیشینه تاریخی و سابقه دیرینه فرهنگی روابط میان ایران واسپانیا انتظارداریم سطح روابط، حجم تبادلات، همکاری ها وروابط اقتصادی میان دو کشور بیش از پیش تقویت شود.

وی به حضور نخبگان متعدد ایرانی در اسپانیا اشاره کرد و این امررا بستری برای گسترش مناسبات و همکاری‌های ۲ جانبه میان دو کشوردانست.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه‌های گردشگری، دارویی، پتروشیمی، حمل و نقل، تأمین مواد غذایی حلال برای مسلمانان اسپانیا، حوزه های بهزیستی، سازمان تامین اجتماعی و آموزش های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای و ... زمینه‌های همکاری مشترک با این کشور وجود دارد.

سفیر اسپانیا در ایران: برگزاری نشست مجازی برای تبادل اطلاعات اداره باشگاه‌های بزرگ
«آنخل لوسادو فرناندز» سفیراسپانیا در ایران نیز پیشنهاد برگزاری یک نشست مجازی برای تبادل اطلاعات در زمینه اداره تعاون محور باشگاه‌های بزرگ رئال‌ مادرید و بارسلونا را با مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و مدیران حوزه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه مطرح کرد.

سفیر اسپانیا در ایران گفت: اداره تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید برعهده اعضاء و سهامداران این باشگاه‌هاست و ۵۰ هزار نفر شریک، حق عضویت پرداخت می ‌کنند.

وی با بیان اینکه در اسپانیا مخالف خصوصی کردن باشگاه‌ها هستیم، تصریح کرد: در اسپانیا باشگاه‌ها به صورت اشتراکی و با اراده افرادی که حق عضویت پرداخت می کنند اداره می ‌شوند.

سفیر اسپانیا در ایران اظهار داشت: اسپانیا و ایران دارای روابط خوب با سابقه تاریخی بیش از ۴۰۰ سال است.

لوسادو فرناندز ادامه داد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران وجود دارد که من را غافلگیر کرد.

وی افزود: مصمم هستیم که باید روابط اقتصادی، سیاسی فرهنگی و تجاری با ایران بیش از گذشته توسعه یابد.

سفیر اسپانیا در ایران به وجود شرایط سخت کرونایی در دنیا و مشکلات ناشی از آن اشاره و افزود: در سال گذشته کنسولگری اسپانیا برای یک‌ هزار ایرانی ویزای کار و اقامت صادر کرد.

لوسادو فرناندز گفت: نقاط مشترک زیادی با ایران داریم و بر اساس پیشینه روابط تاریخی میان ایران و اسپانیا، همواره به دنبال تحقق توسعه روابط بین دو کشور هستیم و آمادگی کشورمان را برای گسترش و تعمیق همه‌جانبه روابط بین دو کشور اعلام می‌کنیم.

وی تأکید کرد: در حوزه‌های پتروشیمی، گاز، نفت و آب نیز آماده همکاری با ایران هستیم.

سفیر اسپانیا در ایران، اسپانیا را یکی از قدرت‌های برتر در حوزه گردشگری و جهانگردی دنیا دانست و گفت: این کشور در زمینه گردشگری در مقام اول تا سوم دنیا قرار دارد و سالیانه قبل از شیوع کرونا پذیرای ۹۰ میلیون توریست بود.

وی بر آمادگی اسپانیا برای گسترش همکاری در حوزه‌های گردشگری و جهانگردی بین دو کشور تأکید کرد.

لوسادو فرناندز ادامه داد: در اسپانیا مخالف این هستیم که سهام این دو باشگاه به بخش خصوصی فروخته شود و این سهام باید به خود اعضای اشتراکی که حق عضویت در باشگاه پرداخت می‌کنند فروخته شود.

وی اظهار داشت: مسئله بهداشت آب و بهبود وضعیت آن و موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر از موضوعات زمینه‌های همکاری بین دو کشور محسوب می‌شود.

سفیر اسپانیا در ایران تصریح کرد: ما امیدواریم که در جهت پیشرفت روابط بین دو کشور به زودی شاهد خبرهای خوبی باشیم.

لوسادو فرناندز با اشاره به برگزاری نشست مجازی بخش داروسازی دو کشور در سال گذشته گفت: موضوع تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و اسپانیا که از پنج سال گذشته برگزار نشده است، باید مجدداً احیا شود.

کد خبر: ۱۳۳٬۹۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha