۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
خودکفایی در تولید پمپ های مرتبط با صنعت نفت و گاز| مواد اولیه را از بازار آزاد تهیه می کنیم
مدیرعامل شرکت پمپ صنعتی نفت و گاز در گفتگو با بازار:

خودکفایی در تولید پمپ های مرتبط با صنعت نفت و گاز| مواد اولیه را از بازار آزاد تهیه می کنیم

کرج- فرج پور وند مدیرعامل شرکت «پمپ های صنعتی بین المللی نفت» گفت: پمپ هایی که به نفت و گاز و پتروشیمی می دهیم همه با تکنولوژی روز و محصول 40 سال فعالیت در این حوزه هستند.

مهدی فرج پور وند مدیرعامل یک شرکت تولیدی «پمپ های صنعتی بین المللی نفت» در شهرک صنعتی هشتگرد در جریان بازدید استاندار البرز و افتتاح رسمی این کارخانه در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در این شرکت برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی شده است، گفت: شاخه اصلی شرکت و تولید ما در فرودگاه پیام است که در آن ۱۰۰۰ نیرو را مشغول بکار کردیم.

فرج پور وند با اعلام اینکه این شرکت با هدف صادرات پمپ های نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه های بزرگ ایجاد شده است، افزود: ما یک واحد طراحی مهندسی بسیار قوی داریم که ۹۰ مهندس و تحصیلکرده در آن مشغول بکار هستند.

وی در ادامه با اشاره به واحد آر ان دی شرکت که به دانش روز مجهز است، گفت: پمپ هایی که به نفت و گاز و پتروشیمی می دهیم همه با تکنولوژی روز هستند و سطح فناوری برخی پمپ های ما به قدری نو و به روز است که هنوز در اروپا هم به آن دست نیافته اند. این تکنولوژی صددرصد بومی است که طی ۹-۸ ماه اخیر راه اندازی شده اما نتیجه ۴۰ سال سابقه و فعالیت من در ساخت پمپ های ایرانی است، که محصول این ۴۰ سال خودکفایی کل کشور در زمینه پمپ های نفت، گاز،پتروشیمی و نیروگاه هاست.

مواد اولیه مان را از بازار آزاد تهیه می کنیم
فرج پوروند در پاسخ به این پرسش که در تامین مواد اولیه مشکل دارند یا خیر، گفت: قسمت عمده مواد اولیه ما که فلزات هستند، در داخل تولید می شود و فقط بلبرینگ و یک سری وسایل جزئی را وارد می کنیم و به طور کل مشکلی برای تامین مواد اولیه نداریم.

وی همچنین در پاسخ به این که تاکنون از بورس مواد اولیه را خریداری کرده است یا نه، افزود: ما مواد اولیه مان را از بازار آزاد تهیه می کنیم.

مدیرعامل شرکت «پمپ های صنعتی بین المللی نفت» با بیان اینکه در واحد مستقر در منطقه ویژه پیام «پمپ، کمپرسور و الکتروموتورهای ضد انفجار» ساخته می شود، افزود: هدف از راه اندازی این مجموعه دوم در شهر جدید هشتگرد اول خودکفایی داخل کشور و دوم صادرات است.

فرج پور وند با تاکید بر اینکه ما بازار بسیار خوبی در داخل و منطقه داریم، افزود: بازار داخلی ایران یکی از بهترین بازار های دنیا برای نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه ها و پالایشگاه هاست.

تنها مشکل برای صادرات این است که ارتباطات مالی مان کم است اما امیدواریم به زودی حل شود و بتوانیم به راحتی بتوانیم با بازارهای منطقه ارتباط برقرار کنیم.

جلوی واردات پمپ ها و هر محصولی که در کشور ساخته می شود را بگیرند

وی در پاسخ به این پرسش که چه انتظاری از دولت دارد تا شرایط صادرات راحت تر شود، گفت: ما برای اجاره واحد بزرگمان درخواست زمین کردیم که زمینی داده نشد و اکنون هم انتظار خاصی نداریم، فقط جلوی واردات پمپ ها و هر محصولی که در کشور ساخته می شود را باید بگیرند. تنها کمکی که دولت می تواند به تولید بکند همین است. چینی ها برای ما تهدید محسوب می شوند. زیرا آنها از امکانات ویژه ای در کشورشان برخوردار هستند که ما نیستیم و باید با آنها رقابت کنیم.

مدیرعامل این شرکت تولیدی با بیان اینکه تاکنون با وجود شرایط موجود این کار را انجام دادیم تاکید کرد: اگر دولت واقعا می خواهد کمک کند جلوی واردات کالاهایی که در داخل خودمات تولید داریم را بگیرد.

فرج پوروند در خصوص سرمایه گذاری برای این پروژه و شرکت گفت: اینجا از اوایل سال ۱۴۰۰ راه اندازی شده و فرودگاه پیام هم از ۱۵ اسفند راه اندازی می شود. سرمایه گذاری در شرکت هشتگرد بدون ساختمان ۶۵ میلیارد تومان بوده که به منطقه ویژه پیام انتقال می یابد و مجموع سرمایه گذاری بدون ساختمان در پیام ۱۲۰ میلیارد می شود که خودم سرمایه گذاری کرده و هیچ تسهیلاتی هم نگرفته ام.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود برخی افراد در دستگاه ها در ایران اجازه مراوده با تولیدکننده داخلی را نمی دهند آیا شما تا بحال به موردی در این زمینه برخورده اید، گفت: من با این موافق نیستم چون شرکت نفت مانند سایر سازمانها به آنهایی که ملی هستند کمک می‌کنند و اینکه در این زمینه ممانعتی وجود داشته باشد من همچین چیزی ندیدم.

فرج پوروند همچنین در پاسخ به اینکه آیا شما برای مراوده با شرکت های بزرگ و دولتی نفت مراوده دارید، گفت: بله ،من مشکلی ندارم راحت تهیه می کنیم به قیمت مناسب می دهیم آنها هم خریدار هستند

مدیرعامل شرکت «پمپ های صنعتی بین المللی نفت» همچنین ادامه داد: در داخل از بابت خرید محصولاتمان مشکلی وجود ندارد.

کد خبر: ۱۳۳٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha