۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
اصفهان رتبه نخست تولید بوقلمون کشور را دارد/ارائه تسهیلات به واحدهای جدید
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

اصفهان رتبه نخست تولید بوقلمون کشور را دارد/ارائه تسهیلات به واحدهای جدید

اصفهان–مرادمند، رئیس جهاد کشاورزی اصفهان گفت: استان اصفهان باتولید ۸۰۰ هزار قطعه و ۱۵ هزار تن بوقلمون در سال رتبه اول کشور را در این زمینه دارد و از افتتاح واحدهای جدید استقبال می کنیم.

مهرداد مرادمند در گفت و گو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در استان اصفهان ظرفیت خوبی در زمینه تولید جوجه بوقلمون به شکل زنجیره پرورش و تعاونی تولید بوقلمون وجود دارد، اظهار کرد: اصفهان همچنین در زمینه تولید این فراورده گوشتی با تولید ۸۰۰ هزار قطعه و ۱۵ هزار تن بوقلمون درسال رتبه نخست کشور را دارد.

وی با اشاره به قیمت مناسب گوشت بوقلمون نسبت به دیگر فراورده های گوشتی و امکان استفاده از آن توسط همه اقشار افزود: بوقلمون نسبت به مرغ چربی کمتر و ضریب تبدیل بهتری دارد و جایگزین گوشت قرمز نیز هست و بر این اساس تولید آن به صرفه و مورد استقبال در تمام کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه گوشت بوقلمون کلسترول بسیار کمی دارد، به افتتاح واحد نمونه پرورش بوقلمون گوشتی در تیران وکرون طی هفته گذشته اشاره و تاکید کرد: واحد نمونه پرورش بوقلمون گوشتی در تیران وکرون تمام شرایط اتوماسیون بهداشتی را رعایت کرده است و از آخرین متدها برای کاهش انرژی و ضریب تبدیل استفاده شده است.

اشتغالزایی خوب تولید بوقلمون در اصفهان
مرادمند با اشاره به اینکه این واحد صنعتی ۲۰ میلیارد تومان برای افتتاح هزینه کرده‌ است و تنها یک میلیارد تومان از این هزینه را از بخش دولتی دریافت داشته است، تاکید کرد: افتتاح این واحد صنعتی اشتغالزایی خوبی برای منطقه به دنبال دارد و با توجه به اینکه ساخت صنایع تبدیلی نیز در کنار آن در نظر گرفته شده، یک زنجیره اشتغالزایی برای تبدیل غذای سالم فعال و فراهم شده است.

وی اضافه کرد: عدم یکنواختی خوراک در گله‌های بوقلمون در این مرکز به حداقل رسیده و با رعایت استانداردهای لازم توزیع مناسب هوایی اجرا شده است که روشهای اجرایی می تواند الگویی برای دیگر واحدهای پرورش بوقلمون نیز باشد.

ارائه تسهیلات و حمایت ویژه از افتتاح واحدهای جدید
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به اینکه تولید غذای سالم و اشتغال زایی از مزایای راه‌اندازی مراکز پرورش بوقلمون است از افتتاح واحدهای جدید استقبال کرده و ارائه تسهیلات نیز برای این واحدها در دستور کار است.

کد خبر: ۱۳۳٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha