۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
اجرای پروژه‌های توسعه‌ای پاسخگوی نیاز آبی کشور نیست
معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

اجرای پروژه‌های توسعه‌ای پاسخگوی نیاز آبی کشور نیست

تبریز- معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در شرایط فعلی تنها با اجرای پروژه‌های توسعه‌ای نمی‌توان پاسخگوی نیاز آبی کشور بود.

به گزارش بازار، شاهین پاکرو در مراسم تودیع و تکریم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: آنچه در صنعت آب و فاضلاب کشور در سه دهه رخ داده، از حرکت قانونگذار در دهه ۶۰ برای تشکیل شرکت‌های غیردولتی آب و فاضلاب آغاز شد و در این مسیر اقدامات توسعه‌محور و پایداری کمی و کیفی تأسیسات آبرسانی در اولویت بوده است.

وی ادامه داد: نتیجه این رویکرد تربیت نیروهای متخصص در قالب شرکت‌های چند وجهی آب و فاضلاب و متکی به منابع داخلی بوده که با حمایت‌های دولتی پروژه‌های عظیمی را به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسانده‌اند و البته کارهای بیشتری نیز هنوز در حوزه زیرساخت‌های تأمین آب پایدار وجود دارد که باید توسط مجموعه آب و فاضلاب به نتیجه برسند.

معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، خاطرنشان کرد: در دهه ۷۰ نیز اقدامات و پروژه‌های مجموعه آب و فاضلاب برحسب ملاحظات مربوط به تنش‌ها و اقتصاد آبی صورت گرفته اما امروز با توجه به موضوعات و چالش‌هایی چون تغییر اقلیم و تنش‌های اجتماعی، شرایط خاصی در حوزه آب حاکم شده و تقاضای آبی بر منابع آبی فزونی دارد و چالش‌های جدید و جدی را به وجود آورده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به الزامات و اقدامات مورد نیاز برای مدیریت این شرایط جدید یادآور شد: فاکتورهایی چون توجه به بهره‌وری اقتصادی و مدیریت تقاضا از مهم‌ترین اولویت‌های این دوران جدید است و در این شرایط تنها با اجرای پروژه‌های توسعه‌ای نمی‌توان پاسخگوی نیاز آبی بود و باید با بهره‌گیری از خرد جمعی و مدیریت درست مصرف، توازن منابع و مصارف را محقق کرد.

پاکرو تصریح کرد: تحقق این امر نیازمند حضور نیروها و مدیران متخصص در این حوزه‌هاست و این ظرفیت در مجموعه آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی وجود دارد و اقدامات مؤثر برای مدیریت تنش آبی تابستان گذشته در استان قابل تقدیر بوده و امیدواریم این حرکت و استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص در دور جدید مدیریتی این شرکت نیز تداوم یابد.

کد خبر: ۱۳۳٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha