۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۳
پرداخت ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اقتصادی اردبیل
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

پرداخت ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اقتصادی اردبیل

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: از محل سفر رئیس جمهور ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای تقویت طرح‌های اقتصادی در استان اردبیل در نظر گرفته شده است.

سید حامد عاملی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه از محل سفر رئیس جمهور ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای تقویت طرح‌های اقتصادی در استان اردبیل در نظر گرفته شده است اظهار کرد: در کنار پرداخت این تسهیلات، برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیز برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان در نظر گرفته شده که بخشی از این منابع در سال‌جاری به استان تزریق شده است.

وی با بیان اینکه در ایام‌الله دهه فجر ۴۱۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان آماده بهره‌برداری شده است، تصریح کرد: ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای بهره‌برداری و تکمیل این طرح‌ها هزینه شده که در مناطق مختلف استان در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری می رسد.

۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی استان در سال ۱۴۰۱
استاندار اردبیل گفت: با تشکیل جلسات مستمر ستاد تسهیل و شورای گفت‌و گو تلاش می کنیم تا طرح‌های نیمه‌تمام تولیدی و صنعتی در مناطق مختلف استان به سرانجام رسیده و فرصت اشتغال برای جوانان فراهم آید.

عاملی افزود: در سال‌جاری مجموع بودجه استان یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۱ این رقم بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به دنبال سفر رئیس جمهور ما موفق شدیم در ۳ مرحله بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار را جذب استان کنیم که در سال آینده نیز ادامه تزریق این منابع انجام خواهد شد.

۶۸۰ میلیارد تومان منابع نقدی در نیمه دوم امسال جذب استان شد
استاندار اردبیل اضافه کرد: در نیمه اول امسال ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار منابع نقدی جذب استان شده بود که در نیمه دوم سال این رقم را تاکنون به ۶۸۰ میلیارد تومان افزایش دادیم.

وی به انتخاب طرح‌های پیشران در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: عمده این پروژه‌های زیربنایی و خدمات‌رسان در حوزه تکمیل بزرگراه‌ها هستند که در محور شمال به جنوب استان در حال انجام است.

عاملی بیان کرد: با واگذاری قطعات مختلف محور پارس‌آباد – سربند به مشگین‌شهر و همچنین تکمیل بزرگراه اردبیل به سرچم در ۷ قطعه سعی بر این است تا هر چه سریعتر استان اردبیل از طریق بزرگراه به مرکز کشور وصل شود.

کمبود منابع اعتباری عمده مشکل پروژه راه آهن
استاندار اردبیل در مورد ۲ قطعه ۵ و ۶ محور اردبیل – سرچم اظهار کرد: قرار شد این قطعه محدوده تونل‌ها و پل‌ها نیز به پیمانکار واگذار شود تا با اخذ مجوز ماده ۲۳ برای عمده راه‌های استان توسعه بزرگراه‌ها انجام و عقب‌ماندگی ها در این بخش رفع شود.

عاملی در مورد راه آهن اردبیل نیز تصریح کرد: عمده مشکل این پروژه کمبود منابع اعتباری است که با تأمین اعتبار در سال‌های آینده، انتظار می رود این خط ریلی به بهره‌برداری برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هر چند وعده دقیق برای افتتاح این پروژه به طول ۱۷۶ کیلومتر را نمی دهیم اما تلاشمان بر این است تا ۶۰ کیلومتر باقی مانده این مسیر که عمده پل‌های خاص، تونل‌ها و مسیرهای سخت و صعب‌العبور است، تکمیل شده تا ریل‌گذاری این مسیرها نیز به انجام برسد.

جایگاه پایین استان اردبیل در اکثر شاخص‌های اقتصادی
استاندار اردبیل به پایین بودن جایگاه استان در اکثر شاخص‌ها اشاره کرد و افزود: ما در اکثر شاخص‌ها جایگاه ۲۲ تا ۲۷ را در کشور داریم در حالی که باید وضعیت ما به تناسب موقعیت جغرافیایی، شرایط اقلیمی، آب و هوایی، خاک و آب مناسب بهتر از این باشد.

وی خاطر نشان کرد: استان اردبیل ۹ دهم تولید ناخالص کشور را به خود اختصاص داده و وضعیت پایین درآمدی برای اهالی این استان که پایین‌تر از میانگین کشوری است، زنگ خطر را برای همه ما به صدا درآورده تا در حوزه اقتصادی، بهره‌وری و تولید بیشتر از این تلاش کنیم.

عاملی نیاز استان را به گفتمان تحول‌آفرین یادآور شد و اضافه کرد: باید در کنار حل مشکلات و مسایل، نگاه تنگ نظرانه را کنار گذاشت چرا که یکی از عوامل عقب‌ماندگی استان نگاه خاص مدیران و مسئولان به جای تسهیل‌گری یک حرکت تنگ نظرانه است.

۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام و زخمی در استان اردبیل وجود دارد
استاندار اردبیل بیان کرد: ما امروز به همدلی، همراهی در کنار مدیریت عادلانه منابع نیاز داریم تا در اکثر شاخص‌ها بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی عدالت در توزیع منابع را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: در استان اردبیل ۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام و زخمی وجود دارد که بهتر است این پروژه‌ها با یک نگاه اولویت‌دار هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

کد خبر: ۱۳۳٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha