۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
معافیت اخیر آمریکا اثر ارزشمندی بر مذاکرات ندارد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

معافیت اخیر آمریکا اثر ارزشمندی بر مذاکرات ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اقداماتی که آمریکایی ها انجام می دهند نمی تواند اثر ارزشمند و مهمی در مذاکرات داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی، با اشاره به معافیت تحریم های هسته ای غیرنظامی ایران از سوی دولت بایدن گفت: هر اقدام مثبتی که نشان دهد طرفین مذاکره برای بهبود شرایط و کاهش تنش ها نیت دارند، مثبت و ارزشمند است. اما اقدام آمریکایی ها هیچ ارزشی به لحاظ فنی، اقتصادی و امنیتی ندارد.

نماینده مردم در تربت‌جام، تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس ادامه داد: آمریکایی ها تحریم هایی چند لایه و گسترده ای در این سال ها علیه ما اعمال کردند بخش عمده ای از این تحریم ها به بهانه فعالیت های غیرصلح آمیز ایران است در حالی که در هیچ سند، بازدید و گزارشی فعالیت غیر صلح آمیز ایران گزارش نشده و فقط دامن زدن آمریکایی ها و اسرائیلی ها به این شایعات بوده است.

وی بیان کرد: الان این اقداماتی که آمریکایی ها انجام می دهند اگر چه نشان دهنده این است که قصد دارند چالش و تنش را کمتر کنند و مذاکرات را به سمت نتیجه ببرند اما نمی تواند اثر ارزشمند و مهمی در مذاکرات داشته باشد این معافیت اثری در ساختار و شاکله تحریم ها آمریکا علیه ما نداشته است.

رحیم جهان آبادی اظهار داشت: چیزی که ما به طور مشخص از آمریکایی ها می خواهیم، در مذاکرات بارها گفته شده و مجلس هم به هیات مذاکره کننده تاکید کرده این است که باید تمام تحریم هایی که به بهانه فعالیت های اتمی ایران علیه ملت اعمال شده است و همچنین تحریم هایی که به بهانه های مختلف دیگر علیه اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال شده و آمریکایی ها می خواهند لغو آن را از گردونه گفتگو خارج کنند، باید لغو شود تا آثار آن را در اقتصاد و زندگی مردم ببینیم تا گام مثبت و اثرگذاری در روند مذاکرات لحاظ کرد.

کد خبر: ۱۳۳٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha