۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
برگشت واحدهای تولیدی راکد همدان به چرخه تولید برنامه ریزی شده است
استاندار همدان:

برگشت واحدهای تولیدی راکد همدان به چرخه تولید برنامه ریزی شده است

همدان - استاندار همدان گفت: برگشت واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید برنامه ریزی شده تا با اشتغال جوانان آمار بیکاری در این استان کاهش یابد.

به گزارش بازار؛ علیرضا قاسمی فرزاد به برگزاری جلسات ستاد تسهیل اشاره و بیان کرد: امسال ۱۸ جلسه ستاد تسهیل برگزار شده که ۱۰۰ مصوبه داشته اما مصوبه روی کاغذ مهم نیست بلکه اجرای مصوبات مهم است.

وی با اشاره به اینکه هر جمعه به یک شهرستان سفر کرده و بعد از بازدید واحدهای تولیدی ستاد تسهیل را در آن شهرستان برگزار می‌کردیم، ادامه داد: اجرای مصوبات ستاد تسهیل در راس برنامه هاست چراکه ستاد تسهیل یک ستاد مهم و حائز اهمیت در دستور کار ما است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید واحدهایی که سرمایه گذاری شده و بنا به دلایلی راکد هستند به چرخه تولید باز گردند، ادامه داد: با برگشت واحدهای راکد به چرخه تولید و اشتغال کمک می‌کنیم.

قاسمی فرزاد همچنین به نرخ اشتغال استان همدان اشاره کرد و با بیان اینکه نرخ اشتغال بر مبنای جمعیت است، افزود: یکی از اشکالات واقعی نبودن آمار جمعیت استان همدان بود که مرکز آمار تصمیم گرفت سرشماری در پنج استان انجام دهد که یکی از آنها استان همدان بود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید عدد و رقم آمار جمعیتی مشخص باشد تا بتوانیم‌ نرخ بیکاری را دقیق مشخص کنیم، بیان کرد: هم اکنون آمار نرخ بیکاری دقیق نیست و نرخ بیکاری ۸ درصد اعلام شده اما فکر می‌کنم خیلی بیشتر باشد.

کد خبر: ۱۳۳٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha