۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
کارمزد و استهلاک «بانک ایران زمین» افزایش یافت! | کسب سود قابل توجه از محل سرمایه گذاری ها
گزارش بازار از وضعیت عملکرد بانک ها؛

کارمزد و استهلاک «بانک ایران زمین» افزایش یافت! | کسب سود قابل توجه از محل سرمایه گذاری ها

صورت های مالی بانک ایران زمین نشان می دهد که این بانک از محل سرمایه گذاری های انجام شده سود قابل توجهی کسب کرده اما در مقابل در بخش هزینه های مالی، کارمزدی و استهلاک با افزایش هزینه روبه رو بوده است.

به گزارش بازار، انتشار صورت های مالی ۹ ماهه بانک ایران زمین در سامانه کدال، بیانگر آن است که این بانک در خیلی از بخش ها عملکرد موفق دارد اما در کنار آن با رشد هزینه ها نیز مواجه شده است، طوری که هزینه های مالی بانک در دوره منتهی به ۱۴۰۰.۰۹.۳۰ به ۷۷۹ میلیارد و ۸۹۴ میلیون ریال رسیده که این رقم در دوره منتهی به ۹۹.۰۹.۳۰، ۲۱ میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریال بوده است.
طبق گزارش های موجود در سامانه کدال علاوه بر افزایش هزینه های مالی بانک ایران زمین، هزینه کارمزد این بانک نیز در دوره منتهی به ۱۴۰۰.۰۹.۳۰، به ۴۷۹ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال رسیده که این رقم در تاریخ ۹۹.۰۹.۳۰، ۳۸۰ میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریال بوده است.

علاوه بر افزایش هزینه های مالی و کارمزدی بانک ایران زمین، هزینه های استهلاک این بانک نیز طی ۹ ماهه امسال به نسبت ۹ ماهه سال گذشته روندی افزایشی را نشان می دهد

رشد هزینه های بانک ایران زمین
پس از افزایش هزینه های مالی و کارمزدی بانک ایران زمین، هزینه های استهلاک این بانک نیز در دوره منتهی به ۱۴۰۰.۰۹.۳۰ به ۳۹۴ میلیارد و ۶۵۱ میلیون ریال رسیده است، اما این رقم در دوره منتهی به ۹۹.۰۹.۳۰، ۲۲۶ میلیارد و ۸۵۹ میلیون ریال بوده است. بنابراین مشخص می شود که هزینه های بانک ایران زمین در بخش های مالی، استهلاک و کارمزد در ۹ ماهه سالجاری (حسابرسی نشده) به نسبت آن در سال گذشته با رشد همراه بوده است.
هر چند صورت های مالی این بانک نشان از رشد هزینه های بانک در برخی بخش ها دارد، اما بانک ایران زمین در سایر بخش های دیگر عملکرد موفقی را به ثبت رسانده است.
آن طور که خالص درآمد کارمزدی بانک در پایان آذرماه سال گذشته معادل ۲۸۲ میلیارد و ۹۱۷ میلیون ریال بوده است اما در پایان فصل پاییز امسال این رقم به ۹۲۵ میلیارد و ۳۳۷ میلیون ریال رسیده که نشان دهنده رشدی برابر با ۲۲۷ درصد است.
همچنین این بانک در پایان ۹ ماهه امسال، ۶.۲۱۸ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال از محل تسهیلات اعطایی، سپرده گذاری و اوراق بدهی درآمد کسب کرده است که نسبت به رقم ۲.۸۲۹ میلیارد و ۱۸۴ میلیون ریالی مدت مشابه سال قبل، ۱۲۰ درصد رشد نشان می دهد.

درآمد کارمزدی بانک ایران زمین طی ۹ ماهه امسال نسبت به سال گذشته رشدی ۱۱۲ درصدی را تجربه کرده، همچنین خالص درآمد کارمزدی بانک نیز که در پایان ماه نهم سال گذشته معادل ۲۸۲ میلیارد و ۹۱۷ میلیون ریال بوده است در پایان فصل پاییز امسال به ۹۲۵ میلیارد و ۳۳۷ میلیون ریال رسیده که نشان دهنده رشدی برابر با ۲۲۷ درصد است

رشد قابل توجه بانک در بخش سرمایه گذاری و انجام عملیات های کارمزد
بر این اساس طی این مدت درآمد کارمزدی بانک ایران زمین رشدی ۱۱۲ درصدی را تجربه کرده و از ۶۶۳ میلیارد و ۳۹۲ میلیون ریال به ۱.۴۰۴ میلیارد و ۴۱۷ میلیون ریال افزایش یافته است در همین حال، خالص درآمد کارمزدی بانک ایران نیز که در پایان ماه نهم سال گذشته معادل ۲۸۲ میلیارد و ۹۱۷ میلیون ریال بوده است در پایان فصل پاییز امسال به ۹۲۵ میلیارد و ۳۳۷ میلیون ریال رسیده که نشان دهنده رشدی برابر با ۲۲۷ درصد است.
همچنین بانک ایران زمین، خالص سایر درآمدها و هزینه های خود را در پایان آذرماه سال جاری ۴۸۹ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال اعلام کرده است.
این درحالی است که خالص سود سرمایه گذاری های این بانک نیز از ۴۳۴ میلیارد و ۱۲۶ میلیون ریال به ۸۲۵ میلیارد و ۸۵۶ میلیون ریال رسیده و با رشدی ۹۶ درصدی مواجه شده است.

کد خبر: ۱۳۳٬۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha