۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
سودجویی یا اصلاح قیمت؟ | قیمت مصوب جوجه یک روزه اجرایی نشده است
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور مطرح کرد

سودجویی یا اصلاح قیمت؟ | قیمت مصوب جوجه یک روزه اجرایی نشده است

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: پس از اصلاح قیمت جوجه یکروزه در قرارگاه امنیت مواد غذایی، به ۶ هزار تومان، یا باید قیمت ها اصلاح شود یا اینکه دستگاه های نظارتی وارد میدان شوند.

به گزارش بازار، حبیب اسدالله نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشورگفت: قیمت مصوب جوجه های یکروزه، ۴۲۰۰ تومان می باشد که پس از اصلاح قیمت مرغ در قرارگاه امنیت مواد غذایی، به ۶ هزار تومان رسیده و مبنای قیمت شده است.

اسدالله نژاد یادآور شد: در یک سال گذشته هیچ گاه قیمت جوجه یکروزه با قیمت مصوب عرضه نشده و با وجود آنکه جزو کالاهایی است که با اولویت اول، نهاده دولتی دریافت می کند اما حدود ۲۰ روز است که هیچ سهمیه ای در سامانه بازارگاه بارگذاری نشده و همچنین ۴۰ روز است که بسیاری از واحدهای مرغداری، نهاده ای دریافت نکرده اند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور در رادیو گفت و گو ادامه داد: در سایه نبود نظارت کافی و شرایط پیش آمده، مرغداران مجبورند که جوجه را با قیمت بسیار بالا خریداری کنند که روی مولفه های تولید اثر خواهد گذاشت.

وی همچنین بیان کرد: تولیدکنندگان جوجه یکروزه در جلسات به صراحت اعلام کردند که ۶ هزار تومان مورد تایید ما نیست و درخواست اصلاح دارند.

اسدالله نژاد گفت: یا ادعای تولیدکنندگان جوجه یکروزه صحیح است و قیمت بالا رفته که باید اصلاح شود یا ادعای آنها صحیح نیست و به دنبال سودجویی هستند و باید دستگاه های نظارتی وارد میدان شوند.

این مدیرعامل عدم صدور فاکتور را مستوجب برخورد تعزیراتی دانست و اضافه کرد: واحدهای تولیدکننده جوجه یکروزه محدود هستند که ۵۷ درصد آنها نژاد راس و ۱۰ درصد از نژاد آرین است که همه آنها بالاتر از نرخ مصوب عرضه می شود.

وی با بیان اینکه مرغ های تخم گذار در اولویت دریافت نهاده دولتی هستند افزود: در قرارگاه امنیت مواد غذایی که با در نظر گرفتن تمامی شرایط قیمت مصوب اعلام شد باید اجرایی می شد اما اراده ای برای برخورد با آن وجود ندارد. اگر قیمت منطقی نشود، در نهایت به مردم و مرغدار فشار خواهد آمد. لذا انتظار داریم، همان فرآیندهایی که برای مرغ های گوشتی اعمال می شود برای جوجه های یکروزه نیز صورت گیرد.

کد خبر: ۱۳۲٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha