۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
افتتاح ۱۱ هزار میلیارد ریال طرح در ۷ فرودگاه کشور
همزمان با دهه فجر ۱۴۰۰ صورت می گیرد؛

افتتاح ۱۱ هزار میلیارد ریال طرح در ۷ فرودگاه کشور

امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آمادگی برای افتتاح و بهره برداری ۹ طرح بزرگ و شاخص فرودگاهی به ارزش بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری افزود: همزمان با ایام الله دهه فجر، ۹ طرح در ۲ بخش عملیات هوانوردی و فرودگاهی در هفت فرودگاه مهرآباد، مشهد، بندر عباس، زاهدان، سراوان، خرم آباد و ساری قابل بهره برداری است که ارزش روز این طرح‌ها افزون بر ۱۱ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اضافه کرد: در فرودگاه بین المللی مهرآباد، همزمان با سالگرد بازگشت شکوهمندانه امام خمینی (ره) به میهن، آشیانه هواپیمای فلایت چک و ساختمان جانبی به ارزش ۹۱۰ میلیارد ریال و سامانه کمک ناوبری ILS/DME به ارزش ۸۰۰ هزار یورو همراه با تعدادی از طرح‌های دیگر بهره برداری می‌شود.

امیرمکری، به طرح‌های شاخص و قابل افتتاح در فرودگاه بین المللی مشهد اشاره کرد و گفت: در این فرودگاه ساختمان یگان حفاظت هواپیمایی به مساحت سه هزار مترمربع و به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال و همچنین محوطه دی آیسینگ (یخ زدایی) به مساحت ۲ هزار مترمربع و به ارزش ۲۷۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه در فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان نیز ۲ طرح برای این ایام قابل بهره برداری است، افزود: این ۲ طرح شامل توسعه و به‌سازی سطوح پروزاری در دو فرودگاه زاهدان و سراوان می‌شود که ارزش روز آن چهار هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی همچنین به توسعه و به‌سازی اپرون فرودگاه بندرعباس اشاره کرد و گفت: با افتتاح این طرح علاوه بر بهسازی چهار موقعیت پارک، ۲ موقعیت دیگر پارک هواپیما به این فرودگاه افزوده می‌شود و ارزش آن ۴۴۰ میلیارد ریال است.

امیرمکری، توسعه و به‌سازی سطوح پروازی فرودگاه خرم آباد را به عنوان یکی دیگر از طرح‌های شاخص و قابل افتتاح در ایام الله دهه فجر ذکر کرد و گفت: این طرح‌ها در مساحت ۲۳۰ هزار مترمربع، ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال ارزش گذاری شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، در مازندران طرح احداث بلوار ورودی جدید فرودگاه ساری با اعتبار ۳۶ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۵ هزار و ۳۰۰ مترمربع و سامانه کمک ناوبری ILS/DME به ارزش۸۰۰ هزار یورو آماده بهره برداری در دهه فجر است.

وی، نصب و راه اندازی ۹۳ دستگاه سامانه کمک ناوبری بازرسی XRAY به ارزش هفت میلیون یورو برای فرودگاه‌های کشور را از دیگرطرح‌های این ایام یاد کرد.

امیرمکری اضافه کرد: علاوه بر این طرح که جزو طرح‌های بزرگ و شاخص فرودگاهی محسوب می‌شود، هم‌زمان طرح‌های دیگری نیز در سایر فرودگاه‌ها بهره برداری خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۲٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha