۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۷
هزینه‌ای که برای حفظ و تامین ارز ترجیحی پرداخت می‌کنیم بسیار زیاد است
کارشناس مسائل اقتصادی:

هزینه‌ای که برای حفظ و تامین ارز ترجیحی پرداخت می‌کنیم بسیار زیاد است

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: برای احداث راه آهن چابهار به سرخس به یک میلیارد دلار نیاز داریم اما در شش ماه نخست امسال برای تامین ارز ترجیحی شش تا هشت میلیارد دلار هزینه کرده‌ایم!

به گزارش بازار، علی سعدوندی کارشناس مسائل اقتصادی سیاست گذاری‌ها در حوزه اقتصادی را کج دار و مریض دانست و تصریح کرد: متاسفانه این سیاست‌ها مشکلات زیادی برای کشور ایجاد می‌کند. دولت در اعمال سیاست‌های اقتصادی باید قاطعیت بیشتری داشته باشد و در واقع دولت چه برای حذف و چه برای عدم حذف ارز ترجیحی هر اقدامی در نظر دارد باید قاطعانه انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط عادی، باید اقتصاد را اولویت قرار دهیم و پیش ببریم اظهار کرد: هزینه‌ای که برای حفظ ارز ترجیحی پرداخت می‌کنیم بسیار بسیار بالا بوده است.

این کارشناس مسائل اقتصادی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با ذکر مثالی افزود: بهترین طرح ریلی ایران، راه آهن چابهار تا سرخس به مسافت هزار و ۳۵۰ کیلومتر است. این راه آهن کل وضعیت معیشتی و رفاهی شرق کشور را ارتقاء می‌دهد. برای احداث این خط آهن به یک میلیارد دلار نیاز داریم در حالی که در سه سال گذشته ۶۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی تخصیص داده‌ایم که به واردکنندگان دوست و آشنا رسیده است.

وی افزود: دولت دوازدهم در شش ماه نخست امسال بین ۶ تا ۸ میلیارد دلار به ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داده است در حالی که سال‌ها است راه آهن چابهار به سرخس را بابت نبود پول متوقف کرده‌ایم.

کد خبر: ۱۳۲٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha