اعزام هیات تجاری اتاق لاهور در اسفند ماه به ایران
رایزن بازرگانی سفارت پاکستان اعلام کرد

اعزام هیات تجاری اتاق لاهور در اسفند ماه به ایران

رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در ایران با حضور در اتاق ایران از اعزام هیات تجاری اتاق لاهور به ایران در اسفندماه به منظور تعریف مسیرهای جدید همکاری تجاری بین دو کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، ‌اعزام هیات تجاری از پاکستان به سرپرستی رئیس اتاق لاهور موضوعی بود که در نشست رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در ایران با مدیر روابط دوجانبه و چندجانبه معاونت بین‌الملل اتاق ایران مطرح شد. این هیات بیشتر از فعالان حوزه خودروسازی و پتروشیمی هستند.

در این نشست علاوه بر مسعود احمد، رایزن بازرگانی سفارت پاکستان، زیب عباسی، دبیر اول سفارت پاکستان نیز حضور داشت.

نیلوفر اسدی، مدیر روابط دوجانبه و چند جانبه معاونت بین‌الملل اتاق ایران در این نشست، ضمن استقبال از اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری بین دو کشور، اعلام کرد: با توجه به کاهش مشکلات ناشی از شیوع کرونا و همچنین تمایل تجار و فعالان اقتصادی برای گسترش همکاری‌های، اتاق ایران آمادگی پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری به ویژه در همکاری با فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان (FPCCI) را دارد.

او همچنین با توجه به در پیش بودن نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، از آمادگی برای توسعه همکاری‌ها خبر داد و افزود: در راستای تسریع در حل‌وفصل اختلافات تجاری، اتاق ایران یادداشت تفاهم ایجاد کمیته داوری را به فدراسیون اتاق‌های بازرگانی پاکستان پیشنهاد کرده که امید است با پیگیری سفارت‌های دو کشور این یادداشت تفاهم در کمیسیون مشترک آتی به امضا برسد.

در این نشست همچنین لزوم تسهیل روند اعطای روادید تجاری مورد توجه قرار گرفت و با توجه به کاهش محدودیت‌ها، پیشنهاد ارائه تسهیلات جدید برای اعطای روادید تجاری مطرح شد.

در ادامه مسعود احمد، رایزن سفارت پاکستان در ایران ضمن اشاره به پایان ماموریتش در ایران و اعزام رایزن جدید از پاکستان طی ماه‌های آینده به برنامه اعزام هیات تجاری متشکل از فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف از جمله خوروسازی و پتروشیمی به سرپرستی رئیس اتاق لاهور به تهران اشاره کرد.

بر اساس اظهارات او پیش‌بینی شده تا این هیات ضمن برگزاری نشست تجاری در اتاق ایران با اتاق‌های تهران، اصفهان، مشهد و زاهدان نیز نشست‌هایی را برگزار کنند.

به باور مسعود احمد حضور هیات‌های تجاری می‌تواند به شروع مجدد این همکاری‌ها بین اتاق‌های بازرگانی دو کشور کمک کند.

کد خبر: ۱۳۲٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha