۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶
صادرات سالانه ۵ میلیون دلار مصنوعات مسی و میناکاری استان مرکزی به خارج از کشور
معاون میراث فرهنگی استان مرکزی خبر داد:

صادرات سالانه ۵ میلیون دلار مصنوعات مسی و میناکاری استان مرکزی به خارج از کشور

اراک- معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از صادرات سالانه ۵ میلیون دلار مصنوعات مسی و میناکاری این استان به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم کاظمی بعد از ظهر دوشنبه در جمع تعدادی از خبرنگاران حاضر در اداره کل صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی طی سخنانی گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار هنرمند در استان مرکزی در حال تولید آثار هنری هستند،که از این تعداد ۸ هزار نفر به صورت شناسنامه دار فعالیت دارند و ۱۷ هزار هنرمند دیگر هم شناسایی شده اند.

وی از صادرات بیش از ۵۰ هزار دلار اشیاء مینا کاری شده ساخته دست هنرمندان استان مرکزی به خارج از کشور از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: سالیانه ۵ میلیون دلار انواع مصنوعات مسی و مینا کاری از استان مرکزی صادر می شود و ارزش افزوده فراوان صادرات هنرهای دستی سبب ایجاد انگیزه در هنرمندان استان شده است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اضافه کرد: در این استان سالانه بیش از ۵ هزارقطعه مصنوعات هنری تولید می شود، که ظروف مسی چکشی از عمده ترین این تولیدات است و در داخل استان مرکزی پس از تولید توسط دواتگران به میناکاران سپرده شده و لعاب کاری و پخته می شود.

کاظمی مقصد عمده تولیدات دستی استان مرکزی را کشورهای حاشیه خلیح فارس، اروپا و آمریکا ذکر کرد.

کد خبر: ۱٬۳۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha