۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
لامبورگینی آخرین محصول بنزینی را در ۲۰۲۲ عرضه می کند
افزایش رقابت الکتریکی ها در بازار خودرو

لامبورگینی آخرین محصول بنزینی را در ۲۰۲۲ عرضه می کند

شرکت خودرو سازی لامبورگینی به تازگی اعلام کرده که امسال آخرین سالی است که از محصولی با پیشرانه بنزینی برای عرضه به بازار استفاده می کند.

بازار؛ گروه خودرو: براساس گزارشات منتشر شده از لامبورگینی، این خودرو ساز ایتالیایی تا نیمه دوم سال جاری میلادی به طور کامل از موتور های بنزینی (احتراق داخلی) خداحافظی خواهد کرد. اما اگر یک سوپر اسپرت لامبورگینی کاملا جدید با قوای فنی الکتریکی طراحی و تولید شود، مشتریان فقط امسال فرصت دارند تا سرمایه لازم برای خرید آن را تهیه کنند.

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از لامبورگینی، استفان وینکلمن مدیرعامل لامبورگینی اعلام کرده است: امسال آخرین باری خواهد بود که این شرکت از موتور بنزینی یا همان احتراق داخلی برای عرضه محصولاتش استفاده می کند.

وینکلمن اضافه کرد: این شرکت شروع عالی را برای سال ۲۰۲۲ متصور است، در سال جاری رکورد فروش لامبورگینی با تیراژ ۸ هزار و ۴۰۵ دستگاه سال ۲۰۲۱ را خواهیم شکست. تقریبا ۶۰ درصد از این تعداد متعلق به کلاس محصولات اس یو وی مانند اوروس بوده که میزان ۵۰۲۱ دستگاه در سراسر جهان عرضه شد.

این خودرو ساز ایتالیایی با این حال امسال قصد دارد چهار مدل خودرو جدید که تماما الکتریکی هستند را به خط تولید برساند. این شرکت تاکنون جزئیات و اطلاعات دقیقی از محصولات آینده خود فاش نکرده است. اما جایگزین آونتادور یکی از چهار مدل آونتادور اولتیمه با پیشرانه ۱۲ سیلندر با آرایش وی شکل خواهد بود.

از نظر الکتریکی سازی، لامبورگینی سرمایه گذاری هنگفتی برای تولید این محصولات انجام داده است. گفته می شود که این شرکت ۱.۷ میلیارد دلار برای استفاده از تکنولوژی پلاگین هیبرید جهت تولید این محصولات اختصاص داده است. نخستین مدل های هیبریدی پلاگین لامبورگینی در اوایل سال ۲۰۲۳ وارد بازار خواهد شد. این در حالی است که لامبورگینی وعده تولید خودروهای تمام الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ را داده است.

آینده لامبورگینی به عنوان خودرو ساز ایتالیایی با تکیه به دانش قوای محرکه گروه خودرو سازی فولکس واگن پیش خواهد رفت. وینکلمن در رابطه، گفته است: همچنان روی طراحی نهایی لامبورگینی تمام الکتریکی فعالیت داریم. همچنین در برنامه آینده یک محصول چهار در الکتریکی برای مصارف روزانه شهری در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۱۳۱٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha