۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰
راه ۱۱ روستای فریدونشهر مسدود شد/وزش طوفان لحظه‌ای در شرق استان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

راه ۱۱ روستای فریدونشهر مسدود شد/وزش طوفان لحظه‌ای در شرق استان

اصفهان – شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مسیر ۱۱ روستای فریدونشهر در استان اصفهان به دلیل کولاک شدید و ریزش بهمن مسدود شده است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به طوفان در در جاده‌های شرق و شمال و یخبندان شدید در محورهای غرب و جنوب استان اصفهان اظهار کرد: وزش باد شدید و طوفان لحظه‌ای تا روز شنبه با سرعت ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت در مناطق شرق و شمال شرق استان اصفهان را شاهد هستیم.

وی افود: به دلیل ایجاد گرد و خاک شاهد کاهش دید در جاده‌ها، به خصوص در مناطق خور و بیابانک، چوپانان و جندق خواهیم بود.

مسدود شدن برخی راه های روستایی فریدونشهر
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه برخی راه های روستایی در پشتکوه دوم فریدونشهر بر اثر ریزش بهمن مسدود شده است، اظهار کرد: امکان تردد به ۱۱ روستای پشتکوه روستاهای وزوه، کاهگان علیا، کاهگان سفلی، کاهگانک، وستگان، کلوسه، کمران، گوکان، وهرگان، تهلگی وجود ندارد.

وی با اشاره به یخبندان و کولاک شدید در این منطقه افزود: کاهش۶ تا ۸ درجه ای دما در بیشتر مناطق استان محسوس است و لازم است نکات ایمنی در بخش های مختلف جدی گرفته شود چراکه کولاک برف و یخ‌زدگی جاده‌ها در محورهای غرب و جنوب استان ادامه دارد.

امدادرسانی به ۷۵ خودروی در راه مانده در غرب و جنوب اصفهان
شیشه فروش با اشاره به امدادرسانی به ۷۵ خودروی در راه مانده در غرب و جنوب اصفهان، اسکان اضطراری ۱۴۳ نفر و امداررسانی به ۱۲ نفر مصدوم تاکید کرد: مردم از انجام سفرهای غیرضروری اجتناب و در صورت ضرورت با رعایت اصول ایمنی در معابر برون شهری تردد کنند.

وی اضافه کرد: استفاده از زنجیر چرخ، همراه داشتن اقلام حفاظتی زمستانی و همچنین استحکام‌بخشی به سازه‌های موقت، داربست‌ها، حفاظت گلخانه‌ها، تاسیسات کشاورزی و شبکه لوله‌های آبرسانی در برابر وزش باد و یخ‌زدگی و عدم صعود به ارتفاعات امری ضروری است.

کد خبر: ۱۳۰٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha