۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
توسعه میادین نفت و گاز ایران با مشارکت شرکت های روسیه
مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد

توسعه میادین نفت و گاز ایران با مشارکت شرکت های روسیه

محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از توسعه میادین نفت و گاز ایران با مشارکت شرکت‌های روسی خبر داد.

به گزارش بازار، محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از توسعه میادین نفت و گاز ایران با مشارکت شرکت‌های روسی خبر داد.

محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که با همراهی وزیر نفت به روسیه سفر کرده بود، با اشاره به توافقات نفتی ایران و روسیه در حاشیه سفر رئیس جمهور کشورمان به مسکو گفت: براساس توافق‌های بدست آمده، شرکت ملی نفت ایران با مشارکت شرکت‌های بزرگ روسی، میادین نفت و گاز ایران را توسعه خواهد داد.

خجسته مهر با بیان اینکه ایران و روسیه از نظر ذخایر نفت و گاز در رتبه‌های اول و دوم جهان قرار دارند افزود: روسیه از نظر توسعه میادین نفت و گاز و تامین تجیزات مورد نیاز، توانمندی‌های بسیاری دارد و در این زمینه می‌تواند در زمینه سرمایه گذاری مشترک، توسعه میادین نفت و گاز ایران و افزایش تولید با ایران همکاری کند.

وی یکی از مهمترین ویژگی‌های سفر رئیس جمهور به روسیه را گسترش روابط اقتصادی، بویژه در حوزه انرژی برشمرد و افزود: بطور مشخص حوزه نفت و گاز، عرصه بسیار مهمی برای تقویت همکاری‌های دو کشور است. در شرایط کنونی که منافع اقتصادی ایران و روسیه در گرو یکدیگر است، سفر آقای دکتر رئیسی می‌تواند در سطح راهبردی گسترش و تعمیق پیدا کند.

خجسته مهر با اشاره به اینکه ایران و روسیه بعنوان دو کشور قدرتمند منطقه دارای اهمیت ژئوپلیتیک و توانمندی‌های بالقوه افتصادی هستند، افزود: ایران و روسیه با این ظرفیت‌ها جزء تاثیرگذارترین کشورهای جهان به شمار می‌روند.

کد خبر: ۱۳۰٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha