۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
پرتفوی تجلی از زمان پذیره‌نویسی چه تغییراتی به خود دیده است؟

پرتفوی تجلی از زمان پذیره‌نویسی چه تغییراتی به خود دیده است؟

با اضافه شدن شرکت‌های جدید به شرکت تجلی به نظر می‌رسد این شرکت در حال تکمیل زنجیر تأمین شرکت‌های زیر مجموعه خود و هلدینگ مادر(ومعادن) است.

به گزارش بازار، پس از آنکه مدیر عامل فرابورس اعلام کرد شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات به زودی گشایش نماد خواهد شد. مدیر عامل شرکت تجلی معادن و فلزات اعلام کرد زمان دقیق بازگشایی نماد تجلی توسط سازمان بورس و اوراق مشخص می‌شود. اما پیش‌بینی این است که نماد شرکت تجلی معادن و فلزات اوایل هفته آینده بازگشایی شود.

علی اکبری با اشاره به آتیه روشن تجلی با تأکید بر این نکته که مطمئن هستیم سهامداران از این خرید پشیمان نخواهند شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود، استقبال خوبی از سهام شرکت تجلی معادن و فلزات شود، به شکلی که می‌تواند برای سهامداران آورده خوبی داشته باشد. او اعلام کرد پروژه‌های تجلی معادن و فلزات محدود به ۵ پروژه نیست، چندین پروژه جدید استارت و سهامدار آن شده‌ایم که فولاد کردستان از جمله آن‌هاست.

لازم به ذکر است که به بعد از پذیرش شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات این شرکت تملک دو معدن جدید طلا و مس در خراسان رضوی را نیز به دست آورده است. ذخایر اولیه شناسایی شده برای این معادن حدود ۳۵۰ هزار تن و با عیار مس ۲. ۵ درصد است و عملیات اکتشاف در این معادن ادامه دارد و پروانه کشف این معادن توسط شرکت تجلی خریداری شده است.

همچنین به مدت ۱۱ سال معدن زغالسنگ گلندرود پس از پایان عملیات تجهیز و نوسازی به زنجیره تأمین شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری معادن و فلزات اضافه می‌شود. کل ظرفیت این معدن را بیش از ۴۷ میلیون تن برآورد کرده‌اند که ۹۴ درصد سهام آن متعلق به تجلی می‌باشد. زمان بهره‌برداری معدن طبق صحبت‌های مدیرعامل شرکت اواسط سال آینده می‌باشد. ۳۴ درصد ازشرکت اکتشاف تجلی صبا نیزبه سبد دارایی‌های تجلی اضافه شده است. این شرکت در حال خرید دستگاه‌های حفاری می‌باشد که قرارداد آن نهایی و در مرحله تحویل می‌باشد. تجلی در این مدت ۵۱ درصد از سهام شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی را نیز به پرتوفوی خود اضافه کرده است. شرکتی که جای آن در زنجیره شرکت‌های زیر مجموعه تجلی و ومعادن خالی به نظر می‌رسید.

ضمن اینکه شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با مشارکت در کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های چادرملو، گل گهر، گهرزمین، صنایع و معادن غدیر و به رهبری شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در مزایده معدن طلا و مس جانجا مشارکت می‌کند.

با اضافه شدن شرکت‌های جدید به شرکت تجلی به نظر می‌رسد این شرکت در حال تکمیل زنجیر تأمین شرکت‌های زیر مجموعه خود و هلدینگ مادر(ومعادن) است. از طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای تجلی این طور بر می‌آید که به زودی با یک هلدینگ تمام عیار رو به رو خواهیم بود. درصد بزرگی از پرتفوی تجلی از پروژه‌ها در حال تکمیل تشکیل شده است که زمان بهره‌برداری آن‌ها از ۶ ماه تا ۳ سال برنامه‌ریزی شده است. با این اوصاف تجلی سهام آینده داری است که در یک مدت زمان یک تا دو ساله جهش سود و قیمت خوبی در انتظار آن است.

کد خبر: ۱۳۰٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha