۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۹
بروکراسی اداری و محدودیت در خرید نهاده‌ها عدم استقبال از دامدار کارت را به همراه داشته است
نایب‌ رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

بروکراسی اداری و محدودیت در خرید نهاده‌ها عدم استقبال از دامدار کارت را به همراه داشته است

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات از طریق دامدار کارت اعلام آمادگی کرده اما این موضوع با بروکراسی اداری مواجه شده و دامداران از این موضوع گلایه دارند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، پرویز اوسطی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص عدم استقبال عشایر و دامداران از دامدار کارت، گفت: دامدار کارت می‌تواند در حوزه تامین نقدینگی در شرایط فعلی کمک خوبی برای دامداران باشد و به ازای هر راس دام سبک ۳۰۰ هزار و دام سنگین ۷۰۰ هزار تومان تسهیلات در اختیار دامداران قرار می‌گیرد.

نماینده مردم قروه و دهگلان با اشاره به اینکه متاسفانه دامداران با استفاده از دامدار کارت تنها می‌توانند ۳ نهاده مورد نیاز شامل ذرت، جو و کنسانتره را خریداری کنند، ادامه داد: در برخی از نقاط کشور دامداران نیازمند خرید کاه و علوفه خشک هستند و این مشکل را به دماوندی نژاد معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی منعکس کرده‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سازوکار دامدار کارت باید به گونه‌ای باشد که متقاضیان بتوانند با استفاده از آن سایر نهاده‌های مورد نیاز دام‌های خود را خریداری کنند، عنوان کرد: بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات از طریق دامدار کارت اعلام آمادگی کرده و در استان‌ها نیز لیست متقاضیان تهیه شده است اما این موضوع با بروکراسی اداری مواجه شده و دامداران از این موضوع گلایه دارند.

وی با بیان اینکه برای تسهیل در روند صدور دامدار کارت تذکرهای لازم داده شده است تا متقاضیان بلافاصله معرفی و دامدار کارت در اختیار آنها قرار بگیرد، گفت: با توجه به سردی هوا و عدم امکان چرای دام در مراتع، این تسهیلات می‌تواند به دامداران نیمه صنعتی و سنتی کمک بسیار زیادی داشته باشد.

کد خبر: ۱۳۰٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha