۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
آبگرفتگی راه ۶۴ روستای خراسان جنوبی | بازگشایی جاده های مسدود
مدیرکل راهداری خراسان جنوبی خبر داد؛

آبگرفتگی راه ۶۴ روستای خراسان جنوبی | بازگشایی جاده های مسدود

بیرجند- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: راه های ارتباطی بیش از ۶۴ روستا در استان در اثر نزولات جوی دچار سیلاب و رواناب شد.

اسدالله جلال زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: با توجه به نزولات جوّی ایجادشده و سیلاب شب گذشته در استان، تعداد ۵۷ تیم عملیاتی با فعال سازی قرارگاه استانی حمل و نقل و راهداری زمستانی، برنامه ریزی و تعداد ۱۶۰ نفر راهدار با ۱۳۶ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری سبک و سنگین بصورت شبانه روزی جهت عملیات پاکسازی محورهای اصلی، فرعی و روستایی بکارگیری شدند.

وی بیان داشت: راه های ارتباطی بیش از ۶۴ روستا در شهرستانهای بیرجند، سربیشه، سرایان، بشرویه، خوسف، قاین و فردوس در ۲۴ ساعت گذشته بعلت برف و سیلاب دچار خسارت شد.

وی با بیان اینکه ۱۳ مسیر بعلت رواناب ایجادشده در آبنماها مسدود شده بود، بیان کرد: با تلاش عوامل راهداری و پلیس راه این مسیرها بازگشایی شده و در حال حاضر راهداران مشغول پاکسازی پلها، آبنماها، تخلیه قنوها و ریزش برداری کامل محورهای خاکی و کوهستانی هستند.

به گفته وی همچنین راهداران مستقر در محور بیرجند- سه قلعه با فعالیت ماشین آلات راهداری، در حال پاکسازی آبنماها و بازگشایی این محور هستند.

جلال زاده عنوان کرد: به علت سیلاب شدید و خطر خسارت زیاد به شهر سه قلعه همکاران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سرایان با تمامی امکانات موجود به کمک مدیریت بحران شهرستان شتافتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به آب شستگی شانه راه در بسیاری از راههای فرعی و روستایی رانندگان و کاربران جاده ای با احتیاط کامل و رعایت سرعت مطمئنه و توجه به علایم موقت کارگذاشته شده توسط همکاران راهداری در مقاطع آسیب دیده از سیل، حرکت کنند.

جلال زاده با بیان اینکه سامانه گویای ۱۴۱ راه ارتباطی بین هم استانی ها با مرکز مدیریت راه های استان است، افزود: مشکلات بوجود آمده بواسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شده است.

کد خبر: ۱۳۰٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha