۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
بی‌توجهی دولت به استفاده خودروها از LPG در لایحه بودجه ۱۴۰۱
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

بی‌توجهی دولت به استفاده خودروها از LPG در لایحه بودجه ۱۴۰۱

مرادی، نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: حذف بند مرتبط با استفاده خودروها از گاز LPG در لایحه بودجه ۱۴۰۱ قابل پذیرش نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد مرادی با انتقاد به حذف بند مرتبط با استفاده خودروها از گاز ال. پی. جی در لایحه بودجه ۱۴۰۱، گفت: اگرچه بندی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در رابطه با استفاده خودروها از گاز LPG وجود داشت اما دولت این بند را در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم برای آن همچون جایگاه‌های سوخت حذف کرده، در حالی که با واگذاری مسئولیت‌ها به بخش خصوصی امکان ایجاد زیرساخت‌ها یا همان جایگاه‌های سوخت مورد نیاز امکان‌پذیر است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استفاده از گاز LPG در خودروها با استفاده از جایگاه‌های سوختی -که بخش خصوصی باید ایجاد کند- امکان‌پذیر است، ادامه داد: هرچند این مهم نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد اما بخش خصوصی توان و آمادگی انجام این مهم را دارد و حتی اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: باید جایگاه‌های سوخت را طوری گسترش داد که خودروها بتوانند علاوه‌بر بنزین از ال. پی. جی و سی. ان. جی نیز استفاده کنند و با توجه به مصرف نزدیک به ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در روز، توسعه ال. پی. جی می‌تواند به کاهش مصرف بنزین و صادرات آن کمک کند.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اکنون ثروتی با عنوان گاز ال. پی. چی هدر رفته و می‌سوزد در حالی که می‌توان از این گاز مایع علاوه‌بر منازل در خودورها نیز استفاده کرد، اما به دلیل عدم حمایت دولت خودروها از سوخت غیراستاندارد استفاده می‌کنند به همین دلیل پیشنهاد کمیسیون انرژی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ توزیع گاز ال. پی. جی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.

کد خبر: ۱۲۹٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha