۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
دومین خودرو  ۲۸میلیون دلاری به زودی عرضه بازار می شود
جنجال رولزرویس در سال ۲۰۲۲

دومین خودرو ۲۸میلیون دلاری به زودی عرضه بازار می شود

شرکت خودروسازی رولزرویس دومین محصول Boat Tail را با قیمت ۲۸ میلیون دلار به سفارش یک مشتری ثروتمند، ۲۰ تا ۲۲ می سال میلادی در ایتالیا معرفی و راهی جاده ها خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: سال گذشته شرکت خودرو سازی رولزرویس با معرفی یک محصول سفارشی با طراحی دم قایقی (Boat Tail) سبک طراحی کلاسیک را مجدد به تولیدات خود باز گرداند. این محصول سفارشی توسط مدیران پیشین و فعلی رولزرویس ساخته شده بود. این خودرو به ارزش ۲۸ میلیون دلار توسط یک مشتری ثروتمند و ناشناس به شرکت خودروسازی رولزرویس سفارش داده شده است، این خودروساز تنها سه دستگاه از این خودرو طراحی، تولید و عرضه بازار خواهد کرد.

در حال حاضر شرکت خودروسازی رولزرویس به تازگی اعلام کرد است که دومین خودرو گران قیمت خود را احتمالا در شش ماهه نخست سال میلادی جاری به مشتری خود تحویل خواهد داد.

این شرکت خودروسازی بریتانیایی اعلام کرده است که دومین دستگاه رولزرویس دم قایقی (Boat Tail) در یک رویداد مجلل مقرر در سوال دریاچه کومو ایتالیا، ۲۰ تا ۲۲ می سال میلادی جاری معرفی رسمی خواهد شد.

هیچ اطلاعات فنی در خصوص دومین رولزرویس دم قایقی (Boat Tail) تاکنون از سوی این خودروساز بریتانیایی منتشر نشده است. اما آنچه که مشخص هست، با توجه به سفارشی بودن این خودرو تمام اجزا و طراحی کابین و ظاهر آن براساس سفارش و نیاز مشتری طراحی و تولید می شود.

به رغم سفارشی بودن این خودرو، رولزرویس Boat Tail حدود شش متر طول خواهد داشت، این اندازه با احتساب شیشه جلو است. این خودرو کشیده باید در قسمت عقب و روی در صندوق مزین به روکش های چوبی باشد، به این بخش «عرشه عقب» گفته می شود.

دومین خودرو  ۲۸میلیون دلاری به زودی عرضه بازار می شود

نخستین محصول Boat Tail رولزرویس مزین به چرم آبی دو رنگ در طراحی کابین، فرمان و صندلی بود. از روکش های چوبی برای افزایش زیبایی خود در قسمت درها و کلاستر، داشبورد و دستگیرها دیده می شد. این طراحی ویژه به احتمال زیاد در نسخه دوم این خودرو، زیبا تر و نفس گیر تر شده است، بنابراین باید برای بررسی جزئیات آن تا ۲۰ می سال میلادی جاری منتظر بود.

رولزرویس تا کنون هیچ جزئیات فنی در خصوص محصول Boat Tail منتشر نکرده است، اما گمانه زنی های در خصوص نصب پیشرانه ۶.۷ لیتری ۱۲ سیلندر با آرایش وی شکل مجهز به توربو شارژر دوقلو وجود دارد. این پیشرانه در محصولات کولینان و فانتوم این خودروساز انگلیسی ۵۶۳ اسب بخار قدرت تولید می کند. در حالی که همین پیشرانه روی مدل بلک بج ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند.

رولزرویس به عنوان یک برند لوکس و گران قیمت صنعت خودروسازی جهان، با تولید این محصولات و سفارش سازی براساس نیاز مشتری قصد دارد رقابت لوکس سازی را در ۲۰۲۲ افزایش دهد. محصول Boat Tail به عنوان خودرو کلاسیک پس از چند سال مجدد به خط تولید برگشته، این مساله گویایی ساخت تاریخ جدید صنعت خودرو با محصولات لوکس و شاید الکتریکی در آینده نزدیک باشد.

کد خبر: ۱۲۹٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha