بارگذاری ۱۸۰ هزار پرونده قاچاق در مدت ۱۱ روز
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی عنوان کرد

بارگذاری ۱۸۰ هزار پرونده قاچاق در مدت ۱۱ روز

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت:همکاران من در اقدامی جهادی در ۱۱ روز، اطلاعات ۱۸۰ هزار پرونده مرتبط با قاچاق کالا و ارز را در سامانه مرتبط با پرونده قاچاق کالا و ارز بارگذاری کردند.

به گزارش بازار، احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در مراسم رونمایی از این سامانه گفت: رئیس جمهور پس از بازدید از انبارهای سازمان اموال تملیکی در استان بوشهر دستوری برای تعیین تکلیف و ساماندهی این اموال صادر کرد که ما پس از این دستور بخشنامه‌ای خطاب به مدیران کل تعزیرات استانی صادر کردیم که پرونده‌های تعیین تکلیف نشده با سرعت تعیین تکلیف شود که اقدامات خوبی انجام شد، اما مشکل در بررسی‌های بعدی این بود که سازمان اموال تملیکی ادعا می‌کرد پرونده‌های قاچاق زیادی در سازمان تعزیرات تعیین تکلیف نشده است که همین موجب انباشت کالا در این سازمان شده است.

اصانلو افزود: بررسی‌های اجمالی ما نشان می‌داد که این ادعا مطابق واقع نیست یعنی ما پرونده‌های تعیین تکلیف نشده نداریم چرا که میانگین رسیدگی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در شعب تعزیرات ۳۵ روز است پس این ادعا که پرونده‌های متعددی در سازمان تعزیرات وجود دارد که تعیین تکلیف نشده است مطابق واقعیت نیست.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: بررسی‌های بعدی نشان داد که مشکل موجود این است که میان اموال موجود در انبارها با پرونده‌های مفتوحه و مختومه در تعزیرات ارتباطی وجود ندارد و این نبود ارتباط سبب می‌شود پرونده‌هایی که در تعزیرات منجر به حکم قطعی می‌شود در سازمان اموال تملیکی روی کالاها تعیین تکلیف نشود چرا که با شماره قبضی که در سازمان جمع آوری اموال تملیکی ثبت شده است ارتباطی ندارد.

اصانلو افزود: به همین علت، چون سامانه‌ای وجود نداشت تا قبل از این که بتوانیم به صورت شبکه‌ای آن را رصد و آمارگیری کنیم همکاران ما در سازمان تعزیرات به فکر راه اندازی این سامانه افتادند تا بتوانیم پرونده‌ها را به صورت سیستمی رصد کنیم تا دیگر چنین اتفاقاتی در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی رخ ندهد.

وی گفت: همکاران من در اقدامی جهادی در طی ۱۱ روز اطلاعات ۱۸۰ هزار پرونده مرتبط با قاچاق کالا و ارز را در سامانه مرتبط با پرونده قاچاق کالا و ارز بارگذاری کردند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: چشم انداز این سامانه در آینده این است که ما بتوانیم با اطلاعات موجود در سازمان اموال تملیکی به گونه‌ای ارتباط داشته باشیم تا پرونده‌ها و اموال موجود در این سازمان با سرعت تعیین تکلیف شود یعنی سازمان جمع آوری اموال تملیکی به محض این که پرونده‌ای تعیین تکلیف شد بتواند از طریق سامانه رأی را بگیرد که در این صورت از انباشت پرونده‌ها پیشگیری شود.

اصانلو گفت: گام بعدی در این سازمان رصد عملکرد دستگاه‌هایی است که برای تعیین تکلیف کالا، مجوز صادر می‌کند و ما با این سامانه می‌توانیم رصد کنیم که آیا این مجوزها به موقع اعطا شده است یا نه.

کد خبر: ۱۲۹٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha