۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
کربوهیدرات مالتودکسترین + قیمت بروز محصول

کربوهیدرات مالتودکسترین + قیمت بروز محصول

شاید تا به حال در مورد کربوهیدرات مالتودکسترین نشنیده باشید یا نظرات زیادی در مورد این جزء غذایی داشته باشید.

به گزارش بازار، مکمل مالتودکسترین و نحوه انجام تمرینات موثر با آن. شاید تا به حال در مورد کربوهیدرات مالتودکسترین نشنیده باشید یا نظرات زیادی در مورد این جزء غذایی داشته باشید. هر چه که باشد، احتمالا چندین بار در طول زندگی خود از آن استفاده کرده اید. سعی کنید ۵ غذایی را که در خانه دارید انتخاب کنید و برچسب روی بسته بندی را با لیست مواد اولیه بخوانید. ما به شما تضمین می کنیم که حداقل برخی از آن ها حاوی مالتودکسترین باشند. مکمل مالتودکسترین اغلب به عنوان یک افزودنی در نوشیدنی برای ورزشکاران استفاده می شود.

مالتودکسترین قند مصنوعی (همچنین به عنوان پلی ساکارید شناخته می شود) است که طعم نرم و شیرینی دارد. معمولا از ذرت و گندم درست می ‌شود یا می ‌توانیم آن را از برنج، سیب‌زمینی و مانیوک تهیه کنیم. این ماده به عنوان یک ماده اعتیادآور در بسیاری از غذاها از جمله ادویه جات، کیک یا چیپس استفاده می شود. اثرات مکمل کربوهیدراتی مالتودکسترین بر سلامتی بستگی به نوع و مقدار مصرف شما دارد.

یکی از انواع مالتودکسترین یک کربوهیدرات پیچیده است که حاوی کالری است .نوع دوم - مالتودکسترین مقاوم از یک منبع می آید؛ اما انرژی تولید نمی کند. اصطلاح مالتودکسترین به تمام مواد به دست آمده از هیدرولیز نشاسته که حاوی کمتر از ۲۰ واحد گلوکز هستند، مربوط می شود.

مالتودکسترین برای چه مواردی استفاده می شود؟

کربوهیدرات مالتودکسترین پارسی پودر

مالتودکسترین با استفاده از آنزیم ها یا اسیدهای مورد نیاز برای تجزیه نشاسته ساخته می شود. نتیجه نهایی هضم آسان پودر سفید است که ۴ کالری در هر گرم به ارمغان می آورد . مالتودکسترین پس از افزودن آن به مواد غذایی، محصول را غلیظ کرده، از تبلور جلوگیری می کند و به اتصال کلی مواد افزودنی کمک می کند. می توانید این ماده را در ادویه های غذایی پیدا کنید و به عنوان مکمل برای ورزشکاران و بدنسازانی که به شکر به عنوان منبع سریع انرژی نیاز دارند، استفاده می شود.

همین نشاسته ‌های منشا گیاهی می‌ توانند نوع پیوندهایی را که یک واحد قند را به واحد دیگر متصل می‌کنند، با استفاده از فرآیند اضافی تغییر دهند. بدن انسان حاوی آنزیم هایی نیست که این پیوندها را بشکند، بنابراین این فرآیند مالتودکسترین را به شکلی تبدیل می کند که قابل هضم نیست. این مالتودکسترین مقاوم حاوی کالری نیست و بر سطح قند خون تأثیر نمی گذارد. برای بهبود طعم شیرینی های مصنوعی استفاده می شود.

در اروپا، مالتودکسترین بیشتر از گندم ساخته می شود، در حالی که در ایالات متحده از ذرت استفاده می گردد. مالتودکسترین ساخته شده از گندم ممکن است مشکلات سلامتی برای سلیاک در رابطه با گلوتن موجود در گندم ایجاد کند. اگرچه، در بسیاری از موارد در طول فرآیند، گلوتن گندم به طور کامل از مالتودکسترین حذف می شود که منجر به تولید محصول تقریبا بدون گلوتن می گردد.

کجا این ماده غذایی یافت می شود؟

از این ماده به عنوان غلیظ کننده یا مکمل استفاده می شود؛ زیرا نسبتا ارزان است. می توانید آن را روی برچسب بسته بندی محصولات بیابید، مانند:

  • میوه های کنسروی
  • دسر
  • پودینگ های فوری
  • سس ها
  • سس سالاد
  • نوشیدنی های پودری
  • شیرینی

این افزودنی به دست آمده از نشاسته را می توان در محصولات بهداشت شخصی مانند کرم ها و لوازم آرایشی مو یافت.

برای تاثیر مکمل مالتودکسترین در تمرینات ورزشی چه زمانی از آن استفاده کنیم؟

پودر مالتودکسترین پارسی پودر

  1. ۱.بعد از بیدار شدن از خواب: در بسیاری از موارد به نظر می رسد بهترین راه برای مصرف کربوهیدرات های سریع صبح بعد از بیدار شدن از خواب است که کالری بدن بعد از ساعت ها خواب حذف می شود. در این صورت انرژی شما را تامین می کند و می توانید روز خود را پر انرژی شروع کنید.
  2. قبل از تمرین: تمرین کردن بعد از یک روز سخت بدنی آسان نیست. قطعا شرایطی را تجربه کرده‌اید که۳۰ دقیقه قبل از تمرین مکمل مصرف کرده‌اید و زمانی که برای تمرین آماده شده ‌اید، باز هم هیچ تأثیر دلگرم‌ کننده ‌ای نداشته است. این ممکن است به دلیل استفاده بدن شما به دوزی باشد که مصرف کرده اید. در حال حاضر شما باید سه گزینه را بررسی کنید یا تغییر دهید؛ افزایش مصرف دوز محصول خاص، تغییر کالا یا اضافه کردن مکمل مالتودکسترین به عنوان منبع انرژی اضافی قبل از تمرین.
  3. در طول تمرینات طولانی (ناپر. ماراتن) : مکمل مالتودکسترین یک گزینه عالی برای تامین انرژی بدن بدون کم آبی است. این باعث تسریع بازسازی بین تمرینات می شود که به لطف آن می توانید سخت تر تمرین کنید.
  4. بعد از تمرین: دلیل اصلی مصرف کربوهیدرات بعد از تمرین تامین گلیکوژن عضلانی سوخته است. در طول تمرین، منبع اصلی انرژی گلیکوژن از عضلات است. گلیکوژن به شکل گلوکز تامین می شود که از زنجیره های بلند مولکول های گلوکز با شاخه های متعدد ساخته شده است. گلوکز بر اساس نیازهای تولید ATP که انرژی شیمیایی را منتقل می کند و برای انقباضات عضلانی مهم است از زنجیره شکسته می شود. این تحقیق تایید می کند که بهترین راه برای تامین ذخایر گلیکوژن پس از تمرین، مصرف هر چه سریع تر کربوهیدرات های با شاخص گلیسمی بالا است. این یکی از دلایلی است که برخی از نوشیدنی های بعد از تمرین حاوی دکستروز (قندی که مالتودکسترین را تحریک می کند) هستند.

تحقیقات در مورد استفاده از گلیکوژن در حین تمرین نشان داد که تمرین از ۶ تا ۲۰ ست به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به میزان ۳۰ تا ۴۰ درصد به سطح گلیکوژن عضلانی آسیب می رساند. تا زمانی که تمرین بسیار فشرده بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول بکشد، سطح گلیکوژن عضلات در ۶۰ تا ۷۵ درصد آسیب می بیند .

کدام نسبت مکمل مالتودکسترین در ترکیب با پروتئین پس از تمرین مناسب است؟

مکمل مالتودکسترین پارسی پودر

شما باید بدانید در هنگام ترکیب این دو محصول چه نسبتی را باید حفظ کنید و کدام نسبت "درست" است. وزن، شدت تمرین و هدف شما سه عامل اساسی هستند که در این مورد نقش مهمی دارند. به طور کلی، ما مقدار بهینه ۰.۳۱ گرم مالتودکسترین را به ازای هر ۱ کیلوگرم وزن خود توصیه می کنیم، تا زمانی که می خواهید وزن کم کنید. برای به دست آوردن توده عضلانی، ۰.۶۲۵ به ازای هر ۱ کیلوگرم وزن خود است.

مکمل مالتودکسترین و پروتئین باید به نسبت ۲:۱ هنگام افزایش عضلات و ۱:۱ هنگام کاهش وزن باشند. به این معنی که اگر وزن شما حدود ۷۰ کیلوگرم است و می خواهید وزن اضافه کنید، باید ۴۳.۷۵ گرم مالتودکسترین و حدود ۲۱ گرم پروتئین دریافت کنید. از سوی دیگر، برای کاهش وزن باید ۲۱ گرم مالتودکسترین در ترکیب با ۲۱ گرم پروتئین دریافت کنید. دریافت این نوشیدنی احیا کننده تا ۳۰ دقیقه پس از تمرین و در نتیجه تغذیه مناسب در یک ساعت اهمیت دارد.

منبع :

parsipowder.com

کد خبر: ۱۲۹٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha