۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
حذف شیوه نامه‌های مزاحم تولید در حوزه دامپزشکی
رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد

حذف شیوه نامه‌های مزاحم تولید در حوزه دامپزشکی

آقامیری، رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: همه شیوه نامه‌های حوزه دامپزشکی در حال بازنگریست و موارد مزاحم تولید در این حوزه، حذف می‌شود.

به گزارش بازار، سید محمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم آغاز بکار ششمین نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان افزود: نمی‌خواهیم باعث افزایش هزینه‌های صنعت دام، طیور و آبزیان شویم، اما در عین حال وظایفمان را نیز برای نظارت بر سلامت و بهداشت بدون کم و کاست به انجام برسانیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: همه فرآیندهای منجر به صدور مجوز نیز در حال احصاء است که پس از انجام این کار زمان بندی صدور این مجوزها نیز مشخص خواهد شد یعنی مشخص می‌شود صدور هر مجوز حداکثر چند روز زمان نیاز دارد تا تولید کننده بتواند در این راستا برنامه ریزی‌های لازم را برای عدم ایجاد وقفه در فرآیند تولیدانجام دهد.

وی افزود: ماندن محموله غذایی در گمرک هیچ توجیهی ندارد و باید این محموله‌ها در کوتاه‌ترین مدت وضعیت سلامتشان مشخص شود.

آقامیری گفت: همچنین بخشنامه‌های مقطعی در حوزه صادرات نیز باید حذف شوند، بعنوان مثال در گذشته در یک بازه زمانی یک ماهه، پنج بخشنامه در راستای صادرات و ممنوعیت صادرات مرغ صادر شد که این موضوع به هیچ وجه مورد تایید نیست و باید بخشنامه‌ها برای یک بار صادر شوند و همه جوانب در آن‌ها دیده شوند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: منشا دام سالم، خوراک سالم است و بهترین خوراک را کارخانجات خوراک دام و طیور می‌توانند در اختیار دامداران بگذارند، اما متاسفانه امروزه کارخانجات تولید خوراک دام، طیور و آبزیان با سی درصد ظرفیت تولید فعالند که بخش مهمی از این معضل متوجه ورود ارز ترجیحی به حوزه خوراک دام است.

وی گفت: با حذف ارز ترجیحی می‌توانیم به سمت بازار رقابتی برویم و به تولید کنندگان قدرت رقابت دهیم.

آقامیری افزود: در حال حاضر از ۷۷۰ کارخانه خوراک دام و طیور آبزیان، تنها ۳۴ کارخانه کد صادراتی از سازمان دامپزشکی دریافت کردند که این معضلی بزرگ برای این صنعت است چرا که نگاه به تولید باید صادرات محور باشد.

کد خبر: ۱۲۸٬۹۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha