۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
مدیریت ناکارآمد آب کشاورزان را نگران کرده است
نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس:

مدیریت ناکارآمد آب کشاورزان را نگران کرده است

اردبیل- جهانگیرزاده، نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت ناکارآمد آب در استان اردبیل، کشاورزان و زارعین مغان را با دغدغه و نگرانی جدی روبه‌رو کرده است.

عباس جهانگیرزاده در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در کنار همراهی با دولت به هیچ وجه از حق نظارت خود کوتاه نمی آییم و همواره موانع و مشکلات را به گوش وزرا و مسئولان می رسانیم.

وی تصریح کرد: با گذشت ۶ ماه از عمر دولت سیزدهم هنوز بخش عظیمی از موانع و مشکلات مردم پابرجاست و مردم نجیب خطه مغان در سکوت امیدوار به تغییر و تحول در دولت رئیسی هستند.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: به هیچ وجه بهانه‌تراشی در مسیر خدمت‌رسانی به مردم قابل قبول نیست و باید هر چه سریعتر مدیران و وزرای انقلابی اقدامی را انجام دهند تا گره از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باز شود.

مردم انتظار دارند هر چه سریعتر ۴ خطه پارس‌آباد به مشگین‌شهر عملیاتی شود
جهانگیرزاده به بازدید رئیس جمهور از جاده مرگ مغان و وعده‌های ۴۲ سال اخیر برای بهبود شرایط این مسیر مواصلاتی اشاره کرد و افزود: به دور از شعارها و اقدامات نمایشی مردم انتظار دارند تا هر چه سریعتر ۴ خطه پارس‌آباد به مشگین‌شهر اجرایی و عملیاتی شود که در این راستا دیگر نباید به مردم امید واهی داده شود بلکه بهتر است با تأمین و تخصیص مناسب اعتبارات و رفع موانع به شکل کارشناسی هر چه سریعتر این محور مواصلاتی راه‌اندازی شود.

وی به معطل ماندن بارانداز مرزی مغان و عدم گشایش گمرک اصلاندوز اشاره کرد و ادامه داد: از وزارت امور خارجه قدردانی می کنیم که زمینه تجارت بین‌المللی و گشایش دروازه ورود ایران به اروپا را از طریق آذربایجان و مسیر گرجستان تا دریای سیاه به وجود آورد تا در این مسیر ترانزیتی امکان تردد خودروها فراهم آید.

جهانگیرزاده به وضعیت نابسامان عشایر شاهسون اشاره کرد و گفت: در حالی که عشایر مغان در کنار مرزداری در عرصه تولید نقش‌آفرین اصلی هستند اما در کنار رود ارس از تشنگی در رنج و عذاب بوده که ضروری است مدیران امر هر چه سریعتر برای آبرسانی به روستاها و مناطق عشایری اقدامی فوری بیندیشند.

وزیر نیرو باید به نابسامانی های مدیریتی بخش آب کشاورزی پایان دهد
وی ضرورت اصلاح مدیریت ناکارآمد آب به ویژه در بخش آب کشاورزی را یادآور شد و اظهار کرد: عدم لایروبی کانال‌ها و توسعه‌نیافتگی شبکه آبیاری به هدررفت منابع منجر شده و این در حالی است که آب بهای کشاورزان در سال زراعی جاری تا ۳ برابر افزایش یافته است.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر نیرو باید در این زمینه پاسخگو باشد و به نابسامانی های مدیریتی بخش آب کشاورزی پایان داده و زمینه یک حرکت مطلوب و مناسب را فراهم کند.

جهانگیرزاده ارتقا بخش جعفرآباد را به شهرستان با ۴۵ هزار نفر جمعیت از ضرورت‌ها و اولویت‌ها برشمرد و افزود: اقدامات مطلوبی برای محرومیت‌زدایی در استان اردبیل آغاز شده اما باید در حوزه آب شتاب بیشتری بگیرد تا دغدغه‌ها و نگرانی های مردم کاهش پیدا کند.

کد خبر: ۱۲۸٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha