۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
آسیب شناسی بودجه ۱۴۰۰ با حضور رئیس کل دیوان محاسبات کشور
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تشریح کرد

آسیب شناسی بودجه ۱۴۰۰ با حضور رئیس کل دیوان محاسبات کشور

در جلسه کمیسیون اقتصادی رئیس کل دیوان محاسبات کشور گزارشی از تفریغ بودجه ۱۴۰۰ و آسیب شناسی قانون بودجه سال جاری ارائه کرده و سپس پیشنهاداتی را در خصوص انجام برخی اصلاحات در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مطرح کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامرضا مرحباء در تشریح نشست امروز (یک شنبه ۱۹ دی ماه) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار امروز کمیسیون اقتصادی مجلس قرار داشت. در فرآیند قانون‌گذاری برای رفع مشکلات در مراحل ابتدایی تدوین، مدیریت زمان و کاهش رفت و برگشت مصوبه میان شورای نگهبان و مجلس به صورت مستمر از شورای نگهبان مشورت می‌گیریم.

وی ادامه داد: در جلسه امروز یکی از نقطه نظرات شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با شورای نگهبان و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها به جمع بندی مشترکی رسیدیم که در نهایت با موافقت اعضای کمیسیون اصلاح مدنظر شورای نگهبان به تصویب رسید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین با رای نمایندگان مقرر شد کارگروهی برای بررسی پیشنهادات مطرح شده در کمیسیون اقتصادی در خصوص بخش‌های مختلف لایحه بودجه ۱۴۰۱، تشکیل شده و علاوه بر اعضای منتخب کمیسیون اقتصادی برای حضور در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱، تمامی اعضای کمیسیون نیز می‌توانند با حضور در این کمیته نظرات خودشان را مطرح کنند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: با رای اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس مناطق آزاد و ویژه تجاری از مالیات بر عایدی سرمایه مستثنی شدند. در ادامه جلسه نیز بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور گزارشی از تفریغ بودجه ۱۴۰۰ و آسیب شناسی قانون بودجه سال جاری ارائه کرده و سپس پیشنهاداتی را در خصوص انجام برخی اصلاحات در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مطرح کرد.

کد خبر: ۱۲۸٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha